חיילים ברחובות בריסל
חיילים ברחובות בריסלצילום: Yves Herman, רויטרס

חמש שנים לאחר הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל שבו נרצחו בו ארבעה בני אדם, נפתח החל משפטו של המחבל מהדי נמוש.

באירוע הטרור הקשה התפרץ נמוש אל המוזיאון היהודי של בלגיה והחל לירות ברובה סער מדגם קלשניקוב לכל עבר.

כתוצאה מן הירי נרצחו ארבעה בני אדם: בני זוג ישראלים, עמנואל ומרים ריבה הי"ד תושבי תל אביב, אזרח בלגי שעבד במוזיאון, ואזרחית צרפתייה שהתנדבה בו. היורה הצליח להימלט מן המקום באמצעות רכב.

ההתקפה נמשכה פחות מדקה, ולאחריה ברח המחבל מהמקום. לפי מצלמות אבטחה, הוא חבש לראשו כובע מצחיה. במהלך החקירה התברר שבמקום אין כלל שומרים והיורה פעל ללא הפרעה.

בצעד נדיר, גינתה מועצת הביטחון פה אחד את הפיגוע. החשוד בפיגוע, מהדי נמוש, נתפס בצרפת כמה ימים לאחר מכן והוסגר לבלגיה, אך משפטו עדיין לא נפתח עד עתה. על פי כתב האישום המחבל תכנן פיגוע גדול יותר בלב פריז.

על פי מידע שמסרו ארבעה עיתונאים צרפתים שהוחזקו בידי ארגון דאע"ש וזיהו את המחבל מהדי נמוש מהפיגוע בבריסל כאחד משוביהם, הוא תכנן פיגוע ב'יום הבסטיליה'.

לדבריהם, המטרה העיקרית של נמוש היתה פיגוע במהלך מצעד יום הבסטיליה בצרפת. לפי הערכות הוא התכוון לפגוע בנשיא צרפת או ברמטכ"ל הצרפתי שמשתתפים במצעד לציון יום העצמאות המקומי.

ניקולה הנן, עיתונאי צרפתי שהיה בשבי יחד עם ג'יימס פולי וסטיבן סטולוף – עיתונאים שראשם נערף על ידי ארגון הטרור הרצחני 'המדינה האיסלאמית' דאע"ש, טען כי עונה בשבי על ידי מהדי נמוש, המחבל שרצח את זוג התיירים הישראלים במוזיאון היהודי בבריסל.

בפתיחת משפטו טען נמוש שהוא אכן השתתף בפיגוע, אך לא הוא היה הרוצח. עורך הדין של נמוש, סבסטיאן קורטוי אמר כי מרשו "נמצא כאן כדי להכריז על חפותו".

בתשובה לשאלה האם יעיד נמוש, אמר קורטוי כי "אם הנסיבות מחייבות זאת, הוא ידבר. הוא לא אילם".