ראיון עם יו"ר הקואליציה

בשיחה עם ערוץ 7 מסכם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם, את הקדנציה הנחתמת כמוצלחת ביותר וכזו שהניבה עבודה פרלמנטרית מרשימה.

"עברנו ארבע שנים מלאות. הכנסת הייתה כנסת מדהימה. מבחינתי זו הייתה כנסת עם עבודה אינטנסיבית בלתי רגילה. הממשלה הובילה רפורמות מדהימות כמעט בכל תחום. כל משרד הוביל שינויים הטבות ושיפור חיי האזרחים, והייתה חקיקה רבה", אומר חבר הכנסת אמסלם.

באשר למניע שהוביל את ראש הממשלה לפיזור הכנסת כעת ולא לפני כחודש, כאשר הסוגיה עלתה על סדר יומם של ראשי הקואליציה, קובע אמסלם כי המניע הוא אכן זירת הצפון.

"היה איום על מדינת ישראל שהחיזבאללה עבד עליו שנים. הצבא החליט על העיתוי ולא מדובר באירוע קטן. לכן באותה שעה לא היה צריך ללכת לבחירות אלא לייצב את מדינת ישראל על כל היבטיה. לאחר חודש או חודש וחצי כשצה"ל הכיל את האירוע, ויש להודות לו מאוד על כך, הסיבה שבשמה ראש הממשלה דיבר כשאמר שיש דברים שהוא לא יכול לפרט עליהם, לאחר שהעניין טופל הכנסת לא מסונכרנת ולכן הפיזור מתבקש".

באשר לצפוי במערכת הבחירות ולאחריה מעריך חבר הכנסת אמסלם כי רוב העם בישראל ממוקם במחנה הלאומי ורוב העם מבין את העשייה שנעשתה על ידי הממשלה בארבע השנים האחרונות החל משכר המינימום, המציאות במשק, המצב הביטחוני, מצב יחסי החוץ של ישראל ועוד. "אף פעם מדינת ישראל לא הייתה במצב הזה".

באשר להערכות לפיהן אישיותו של ראש הממשלה נתניהו תעמוד במרכז העימות הפוליטי של מערכת הבחירות אומר אמסלם כי הוא אמנם מקווה שהשיקולים יתמקדו בעשייתה של הממשלה היוצאת, אך עם זאת ברור לו שהציבור מזהה את הרדיפה שבה נתון נתניהו, "ראש ממשלה טוב שלא היה כמותו מאז קום המדינה. לא היה ראש ממשלהב שיעור קומה כזה. כנראה השמאל מבין שכל עוד נתניהו ראש הממשלה המחנה הלאומי יישאר בהנהגת המדינה ומבחינת השמאל זה דבר בלתי נסבל וכל האמצעים עבורם כשרים".

לטעמו של אמסלם זו הסיבה להתגייסות כלל המערכות להורדת נתניהו מכיסאו, ובהקשר זה הוא כולל גם את הפרקליטות וגם את המשטרה. "הם מבינים שהמשימה האמתית היא לפגוע במחנה הלאומי. אם ראש הממשלה היה מדלג לתכנית מדינית של החזרת יהודה ושומרון היו סוגרים תיקים ומבקשים מהיועץ המשפטי לחשוב עוד קצת. הסיפור הוא המחנה הלאומי".

על החשש מחזרה למתווה הירי בתוך הנגמ"ש של מחנה הימין אומר אמסלם כי הוא מקווה לראות מערכת בחירות בה כל מפלגה מציגה את מרכולתה מבלי להתחרות זו בזו. "מה שחשוב הוא שהמחנה הלאומי יילך אחרי הבחירות כחטיבה אחת. אם זה יהיה עם עוד מנדט או פחות מנדט זה פחות חשוב".