ח"כ תמנו שטה

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה (יש עתיד) מביעה בראיון לערוץ 7 שמחה על ההליכה לבחירות. לדבריה "הממשלה הזו בארבע השנים האחרונות איבדה את הדרך והייתה בסוג של גבהות לב ובמקום לעבוד למען הציבור עבדה למען עצמה".

לדברי תמנו שטה ההוכחה לדבריה היא בחקיקות שונות שקידמה הממשלה ובהן חוק גדעון סער, חוק ההמלצות, חוקים נגד עדי מדינה, "אלה דברים בלתי נסבלים. מה יאמר אדם מהשורה כשהוא רואה את מי שאמור לייצג אותו בכנסת מתנהג בצורה כזו?".

"הגיע הזמן להבהיר דרך הקלפיות שלא עובדת בשביל הציבור אלא בשביל עצמה לא תמשיך לכהן והאלטרנטיבה הבאה זה 'יש עתיד'. ראש הממשלה הבא יהיה יאיר לפיד", אומרת תמנו שטה.

על המפלגות החדשות שקמות כמעט מדי יום ועל הסקרים שלא תמיד מחמיאים למפלגתה אומרת תמנו שטה כי אלה אינם מרגשים אותה, "יש עתיד לא התחילה לעבוד היום. בארבע השנים האחרונות אנחנו עוברים בכל בית ואין מפלגה עם שטח חזק כמו יש עתיד. הציבור מבין שאת השורה הוא יקבל מיש עתיד ומיאיר לפיד".

"לפיד הוביל קו מאוד ברור וימינה מהממשלה הזו", קובעת תמנו שטה, "לא יתכן שהממשלה הזו שילמה פרוטקשיין לחמאס. 15 מיליון דולר בשתי פעמיות של כסף קטארי. ראש הממשלה נכנע לטרור והלך להפסקת אש. הוא דיבר על תקופה ביטחונית רגישה אבל זה היה ספין ובלון שאין מאחוריו כלום".

"צריך להחזיר את ההרתעה, צריך לתת ביטחון לתושבי הדרום והצפון ולומר שאנחנו לא נכנעים לטרור, וגם בזירה החברתית לעבוד למען הציבור ולא לחכות שבכל פעם קבוצה אחרת תצא לרחובות, לפני שבועיים אלו היו העובדים הסוציאליים, הנכים הזכירו לממשלה הזו שהם לא חצי בן אדם, הזקנים לא מסיימים את החודש".

לשאלה אם מפלגתה ומפלגות השמאל מרכז צריכות להתאחד קובעת תמנו שטה כי מפלגתה אינה מפלגת שמאל אלא מפלגת מרכז. אנחנו לא עושים איחודים עם השמאל כי זה לערבב מין בשאינו מינו. אנחנו בתחילת המערכה ונעבוד קשה ואין לי ספק שננצח ויאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא".