תמיר בלאט
תמיר בלאטצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

לקראת המפגש הערב, אי אפשר שלא להיזכר בסיפורים עם גיא פניני ותמיר בלאט. השניים היו חברים קרובים מאוד בחדר ההלבשה.

גיא פני היה השחקן עם הניסיון, שהעניק טיפים לבלאט הצעיר ובלאט היה המעריץ הגדול של פניני. הם היו ישנים ביחד בחדר באירופה ובכלל, היו חברים קרובים מאוד בעונה שעברה. באמצע העונה, כשהתבשרנו שעודד קטש התמנה למאמנה של ירושלים, החלו לצוץ שמועות על מעבר של תמיר בלאט לירושלים.

בהתחלה נוטרלו השמועות בטענה שחוזהו של בלאט לא מאפשר זאת ויש לו סעיף שחרור שירושלים לא תרצה לשלם, אך עם סיום העונה, השמועות היו גבוהות במיוחד על מעבר של בלאט לירושלים. בסיום העונה, פניני הגיע לאולפן "חמישיות" וסיפר על החברות עם בלאט. בסיום, הוא המליץ לבלאט להישאר עוד עונה בחולון.

עוד עונה איתו, תעזור לו בהמשך הקריירה. אבל בלאט החליט אחרת והחליט לשלם בעצמו את סעיף השחרור שלו לחולון, שעמד על 300 אלף דולר. עוד לפני שחתם בירושלים, נחשפה פרשת המסרונים שלו עם דן שמיר, שלא הייתה צריכה להיחשף. בלאט חתם בירושלים לשנתיים בסופו של דבר.

אבל זה לא הקשר היחיד של פניני למשחק. פניני הוא במקרה אחד האויבים הכי גדולים של הקבוצה מהבירה. בשנים האחרונות, בכל פעם שהופיע בארנה, הונפו השלטים המכוערים "פניני מת" וזכורות, איך לא, תנועות ההשתקה שלו פעמים רבות אל עבר האוהדים הירושלמים. זאת בעקבות שעזב את הקבוצה למכבי תל אביב, היריבה הגדולה של האדומים.

אבל שלטים לא מפריעים לשחקן כמוהו. בשנה שעברה, הוא כיכב מול האדומים בחצי גמר גביע המדינה והדיח אותם והיה אחד הגורמים להדחתה של ירושלים גם בחצי גמר הפיינל פור, מאוחר יותר. ובכלל, השנה זוהי העונה הטובה ביותר של פניני מאז עונת 13/14.

הוא קולע העונה 7.8 נקודות למשחק באחוזים מצוינים (71% ל-2, 35% ל-3), מוריד 3 ריבאונדים, מוסר 3.3 אסיסטים, וחוטף פעם אחת , אבל גם מאבד הרבה (2.3 איבודים למשחק). אבל פניני זה לא שחקן של סטטיסטיקה, זה שחקן שייתן את הסל מתי שצריך ויגיע ברגעי ההכרעה. והוא כבר סיפק כמה וכמה סלי קלאץ' העונה.

מסתבר שהמעבר של בלאט לירושלים שדרג אותו בהרבה פרמטרים במשחק:

הוא קולע 11 נקודות למשחק , כמעט כפול נקודות מבעונה שעברה ,באחוזים טובים(44% ל-2, 40% ל-3 ), מוסר 4.8 אסיסטים ומוביל את ירושלים בנתון הזה בליגה. הבעיה היא שהוא מוביל את ירושלים גם בנתון האיבודים (2.4) וזהו מספר האיבודים הגבוה בקריירה שלו.

עוד נתון שירושלים צריכה לדאוג ממנו הוא שבשלושת המחזורים האחרונים, בלאט קלע רק ב14.6% מחוץ לקשת, וזה צריך להדאיג מאוד, כי הוא אחד השחקנים הכי חשובים אצל האדומים העונה.

הערב, לראשונה מאז הפכו שוב ליריבים, ייפגשו בלאט ופניני לקרב צמרת לוהט ויהיה מעניין לראות איך בלאט וירושלים, ישחקו מול אחד האויבים הכי גדולים של הקבוצה מהבירה בשנים האחרונות ויהיה מעניין לראות איך הוא יופיע מולם הפעם. מה שבטוח, איך שנראית העונה של פניני ואיך שהוא מופיע השנה ברגעי ההכרעה, לירושלים יש סיבות רבות לדאגה. מה שבטוח, זה לא משחק שאפשר לפספס.