סיכום שנת התיירות

לקראת נחיתת התייר ה-4 מיליון:בשנה החולפת עמדו ההכנסות הישירות מתחום התיירות הנכנסת על כ-22 מיליארד ₪!

קובי פינקלר , י"ט בטבת תשע"ט

שנת שיא בתיירות
שנת שיא בתיירות
צילום: משרד התיירות

שיא היסטורי. יותר מ-4 מיליון תיירים בשנה. שר התיירות יריב לוין אומר שתוך שנתיים הוגדל מספר התיירים בישראל ב-1.1 מיליון, עליה של 38%, שהיא דבר נדיר גם במונחים בינלאומיים.

הגעתו הצפויה של התייר ה-4 מיליון מסכמת שנת תיירות שוברת שיאים. ניתן לראות עליה של כ-13% ביחס לשנה הקודמת, כשסך כל ההכנסות מתיירות במהלך התקופה הזאת עומד על יותר מ-22 מיליארד ₪. כמו כן, 70 קווים חדשים נפתחו בעידוד משרד התיירות.

בנוסף, חברת מחקרי השוק המובילה "יורומוניטור", הכתירה את ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם, מעל כל עיר אחרת. ניתן לראות עליה ניכרת בכניסות תיירים לישראל, בעיקר מיעדים בהם משקיע משרד התיירות בשיווק, במהלך השנתיים האחרונות. למשל, ניכרת עליה משמעותית בכמות התיירים שהגיעו מארצות הברית - 813.5 אלף, מצרפת הגיעו כ-320 אלף תיירים, מרוסיה הגיעו 303.2 אלף תיירים, מגרמניה הגיעו 259.5 אלף תיירים, מבריטניה כ-200 אלף ומסין הגיעו כ-100 אלף תיירים לישראל.

40% מהתיירים שהגיעו לישראל השנה הם תיירים שבים, שכבר ביקרו בארץ - הוכחה להיות מדינה ישראל יעד נחשק בעולם. בשנת 2018 ביקרו בישראל 61% תיירים נוצרים לעומת 22% יהודים, 12.1% חסרי דת, 1.8% תיירים מוסלמים, 0.6% בודהיסטים, 0.5% הינדים ו-0.1% בהאים, ואחרים 1.7%.

כמו בכל שנה, גם השנה נתן משרד התיירות מענקים ליזמים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון בערים שונות מצפון ועד דרום. השנה ניתן סכום של כ-145 מיליון ₪, שיסייע ליזמים בהקמת 3,829 חדרים חדשים, שמייצגים גידול שנתי של 49% לעומת השנה הקודמת.

משרד התיירות השקיע השנה כ-350 מיליון ₪ בשיווק בעולם של התיירות למדינת ישראל, באמצעות קמפיינים שונים, בין היתר בארה"ב, בגרמניה, ברוסיה, באיטליה, באנגליה, בסין, באוקראינה, בברזיל, בפיליפינים ועוד. השקעה זו השתלמה שכן עדים לגידול ממוצע של כ-13% במספר התיירים מאותן מדינות.

בשנים האחרונות פועל משרד התיירות למיצוב ישראל כאחד מיעדי התיירות המבוקשים ביותר בעולם ולגידול במספר התיירים, באמצעות שורת פעולות, וביניהן: עידוד פתיחת קווי תעופה ישירים מערי מקור חדשות, עם פוטנציאל תיירות לישראל, שינוי האסטרטגיה השיווקית, תוך שימת דגש על נופש ומזג אויר נוח כל השנה, מיתוג מחדש של המוצר התיירותי, לרבות פיתוח התיירות לדרום ופיתוח תשתיות תיירותיות במדבר, שיתופי פעולה עם תאגידי התיירות הגדולים והמובילים בעולם כמו אקספדיה וכדומה, הסכמי תעופה חדשים, וניצול הזדמנויות שיווקיות כמו הג'ירו ד'איטליה והאירוויזיון.