אנטישמיות ביציע. אוהדים מצדיעים במועל יד
אנטישמיות ביציע. אוהדים מצדיעים במועל ידצילום מסך ערוץ 20

הכל היה מוכן לקראת משחק הצמרת אמש (רביעי) בין אינטר לנאפולי. המשחק שהתקיים באצטדיון הסן-סירו שבאיטליה הוכרע משער דרמטי בדקה ה-91 של לאוטרו מרטינס שקבע ניצחון לקבוצה המארחת - אינטר, אך היה שולי לכל מה שהתרחש לפני, תוך ואחרי על כר הדשא ובחוץ.

היה זה עוד מפגן של אלימות וגזענות בכדורגל האיטלקי, כשהשנה כבר נענשו אוהדי לאציו בשל פרסום מודעות עם תמונה של אנה פרנק, קורבן השואה המפורסמת במדי רומא וכן ריססו גרפיטי אנטישמי.

אמש, שוב התרחש אירוע גזעני בכדורגל האיטלקי, כשבמהלך המשחק בין שתי קבוצות הצמרת קראו אוהדי אינטר קריאות גזעניות לעבר קלידו קוליבאלי, בלם האורחים מנאפולי.

הבלם יצא מאיזון בשל הקריאות הגזעניות ולאחר שמחה על כך בפני הקהל ובפני השופט במחיאות כפיים שמחא לכיוונם בסרקסטיות, הורחק בכרטיס אדום.

לא רק זאת, אלא שגם מחוץ לאצטדיון התרחשו אירועי אלימות קשים בין שני מחנות האוהדים כשרכב בו נהגו אוהדי נאפולי דרס למוות אוהד אינטר, ובאירוע נוסף נדקרו ארבעה אוהדי האורחים מנאפולי.

הרוחות באיטליה סוערות בשל האירועים האלימים והגזעניים, ובתקשורת במדינה מדווחים על אפשרות להשבית את הכדורגל מכל פעילות עד להודעה חדשה.

קרלו אנצ'לוטי מאמן נאפולי התייחס למקרה הגזענות מיד בתום המשחק כשאמר: "ביקשנו מהשופט שלוש פעמים לעצור את המשחק בגלל הקריאות, היו פניות לקהל מהכרוז, קוליבאלי בהחלט הוטרד מכך. בדרך כלל הוא הרבה יותר רגוע, אבל הוא היה קורבן של נהימות וקולות של קופים כל המשחק. אולי בפעם הבאה ניקח את העניינים לידיים שלנו. כנראה שהיו פוסקים נגדנו הפסד טכני, אבל אנחנו מוכנים לשאת בהשלכות. הגזענות הזו לא טובה לכדורגל האיטלקי".

קוליבאלי עצמו צייץ אחרי המשחק וכתב: "אני מאוכזב מההפסד, אבל בעיקר מזה שנטשתי את חבריי. אני גאה בצבע העור שלי! גאה להיות צרפתי, סנגלי, נפוליטאני. אדם".

כריסטיאנו רונאלדו שהגיע לאיטליה בקיץ האחרון וחתם בקבוצת יובנטוס התייחס גם הוא ברשת החברתית לאירוע הגזענות כשכתב: "אני תמיד דורש לתת כבוד ולהיות מחונך בחיים ובכדורגל. לא לגזענות או כל סוג של אפליה".

"יש לנו בעיה ואנחנו צריכים לטפל בה וגם לחשוב אם שווה לקיים את המשחקים או לא", אמר נשיא התאחדות הכדורגל האיטלקי, גבריאלה גראבינה. לדבריו, "היה ברור שחלק מהשחקנים לא הרגישו נעים עם האווירה. עכשיו זה הזמן להסתכל במראה. נקיים שיחות ואז נחליט".