משאית אשפה
משאית אשפהצילום: ISTOCK

מדי שנה נוצרים בישראל בין 3.5 ל-6.5 טון פסולת בניין כאשר בקושי חצי מהם מגיעים לאתרים מוסדרים שאחראיים לטיפול בפסולת- חלקה הולכת להטמנה וחלקה למחזור. שאר הפסולת מושלכת בצורה לא חוקית ומסוכנת בשטחים פתוחים וגורמת לנזק רב וזאת למרות שיש חוקים ברורים במדינת ישראל.

הבעיה היא שהמשרד להגנת הסביבה לא מצליח לאכוף את החוקים האלו והבעיה הולכת ומחמירה עם גידול האוכלוסייה ובקצב הבנייה. הבעיה דורשת פתרון מצד המדינה- החל מהסברה לציבור (קבלנים, בעלי מפעלים, בעלי עסקים וכד'), דרך הוספת אתרי פסולת ועד למעקב אחרי חברות הקבלן לפינוי פסולת כדי לתפוס את אלה שעובדות בצורה לא חוקית.

איך מפנים פסולת בצורה חוקית?

קודם כל חשוב להגדיר מהי פסולת בניין. פסולת בניין היא כל פסולת הנוצרת בתהליכי בנייה, שיפוצים וסלילה. בארץ מדובר בעיקר על שאריות בטון, עפר, זכוכיות, פלסטיק וכד'.

הדרך הטובה ביותר לפנות את פסולת הבניין היא דרך קבלן פינוי פסולת בניין . הקבלן חייב להיות מורשה ומוסמך לפינוי פסולת בניין. רק קבלן לפינוי פסולת יודע ומבין כיצד ליישם את הפינוי בצורה החוקית, היעילה והבטוחה ביותר, ללא פגיעה בבני אדם או בסביבה.

תפקידן של חברות הקבלן לפינוי פסולת הוא לספק לקבלן הבנייה מכולות לפינוי פסולת הבניין ולשנע את הפסולת אל אתר פסולת מורשה קרוב ככל האפשר. באתר כבר ידאגו למיין את הפסולת ולהטמין או למחזר אותה ע"פ סוגה.

כיצד פוגעת פסולת הבניין בבני האדם והסביבה

ערמות הפסולת המושלכות בשטחים פתוחים גורמות לנזק רב לסביבה וכשהסביבה נפגעת גם בני האדם נפגעים.

  • פסולת המושלכת בשטח פתוח עלולה לפלוט חומרים מזהמים אל תוך האדמה למקורות המים שלנו ולזהם אותן וכן לזהם שטחים חקלאיים.
  • בעלי חיים החיים בסביבה שבה הושלכה הפסולת עלולים להיחנק ממנה או להיפצע בגללה.
  • התלקחות של פסולת בניין עלולה גם היא לפגוע בחקלאות ובבתי המחייה של בעלי החיים. בנוסף, השריפה מפיצה חומרים רעילים ומסרטנים שמזהמים את האוויר ומסכנים את כולנו.

בגלל הנזקים החמורים שציינו, העונש של העובר על החוק הוא חמור- החל מקנסות כבדים ועד למאסר. העונש עלול לחול גם על מי שהזמין את פינוי הפסולת ולא רק על מי שפינה ולכן אסור להסתכן ולהזמין חברה ללא תעודות.

דוד נחום- שינוע ותברואה בע"מ, קבלן מורשה לפינוי פסולת, יפנה את פסולת הבניין שלכם בצורה יעילה, בטוחה וללא פגיעה בסביבה.

ליצירת קשר חייגו: 052-8886287