מכבי תל אביב
מכבי תל אביבצילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב רשמה ניצחון גדול, לפחות מבחינתי, על קבוצה מוכשרת ועמוקה וכזה שגם אם מכבי הייתה מפסידה לה, זה היה מתקבל בחצי הבנה.

קבוצה שיש לה שחקנים כמו מייק ג'יימס, נמניה נדוביץ', קרטיס ג'רלס וקוזמינסקאס, נחשבת לחזקה מאוד וכעת היא נמצאת בתקופת ירידה. והשחקנים שהזכרתי, זה רק חלק קטן מפצצת הכישרון שיש למילאנו השנה, בשילוב עם מאמן מנוסה.

היא הגיעה לתל אביב אחרי ששרדה את האואקה הרועש באתונה וחשבה שתצליח לשרוד גם את יד אליהו, אבל הפעם, לשם שינוי, הצהובים הצליחו לשמור על היתרון בשיניים והיו שם במאני טיים. קצת מספרים מהמשחק שבסיומו לא נשארו אנשים עם ציפורניים בהיכל:

* קודם כל, צריך לעשות כבוד לשחקן המצטיין ללא עוררין, ג'וני אובראיינט. האיש הזה היה אכזבת העונה לא מזמן, אך מאז הגיע ספרופולוס, האיש הראה כמה כישרון יש לו ושהוא באמת שחקן ברמה הכי גבוהה שיש. בשאריות החמצן, הוא ניצח כמעט לבדו את מילאנו, עם סלים פשוט ענקיים ולדעתי יותר מ-50% ממניות הניצחון שייכות לאיש הזה.

הוא סיים את המשחק עם לא פחות מ-32 נקודות ובאחוזים מרשימים מכל הטווחים(5/8ל-2, 5/7 ל-3 ו-7/8 מהעונשין), הוסיף 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות ומדד מטורף של לא פחות מ-44!!!. מי שהתקרב למדד הזה לאחרונה, היה פייר ג'קסון, במשחק הראשון בעונה שעברה ביורוליג, אז סיים עם מדד 42. הודעה להיסטוריוני הכדורסל: תבדקו מתי בפעם האחרונה, שחקן של מכבי קלע כמות נקודות מטורפת שכזו.

* נחמיא גם לסקוטי ווילבקין, שהגיע והיה חלק חשוב מהניצחון. האיש קלע הערב 13 נקודות ב50% ל-3, הוסיף 2 ריבאונדים ו-3 אסיסטים וסיים ללא אף איבוד כדור. משחק שני ברצף שהוא מגיע אליו כמו שצריך, אחרי שבשבוע שעבר מול ז'לגיריס, הוא סיים עם 20 נקודות. לאט לאט הוא מתרגל לעמדת הרכז ועוד מעט יחזור לעמדת הקלע, כשפארגו יחזור בקרוב.

* עוד שחקן שהצטיין הערב הוא אלכס טיוס. בהיעדרו של טאריק בלאק(חולה), הוא לקח פיקוד על עמדת הסנטר וסיים עם 16 נקודות, 7 ריבאונדים ו3 חסימות. ג'ייק כהן גם הרוויח מהסיטואציה וסיים עם 7 נקודות, 3 ריבאונדים ו-2 אסיסטים בקצת יותר מ-15 דקות.

* ונעבור לצד המפסיד. לא היה נעים למכבי לקבל שני שחקנים באותה קבוצה שלהטו מולה בעונה שעברה בשתי קבוצות שונות, מייק ג'יימס ונמניה נדוביץ'. הראשון סיים מולה עם 27 נקודות כולל סל ניצחון אדיר במדי פנתנאייקוס, השני, כשהוא חצי פצוע, סיים מולה עם 16 נקודות כולל שלשות גדולות ברבע האחרון במדי מלאגה. אז נתחיל מג'יימס.

המחצית הראשונה שלו הייתה סבירה, למזלה של מכבי והוא סיים אותה עם 5 נקודות בלבד. אבל את הרבע השלישי, הוא סיים עם 6 נקודות, כולל שלשה מדהימה עם הבאזר של הרבע והחשש אצל אוהדי מכבי, היה שהתסריט יחזור על עצמו מהעונה שעברה. אבל את הרבע הרביעי הוא סיים עם 4 נקודות בלבד ואוהדי מכבי נשמו לרווחה בסיום, כשהוא נחסם על ידי טיוס באחד המהלכים האחרונים של המשחק. השני סיים גם הוא ערב טוב של 17 נקודות, אבל הסתבך בבעיית עבירות בסיום ולא הצליח להושיע את האיטלקים.

* ולסיום, ערב קליעה מטורף למכבי מטווח השלשות. הצהובים קלעו 14 מתוך 23 זריקות מהטווח הזה. מילאנו סיימה עם אחוזים מעט יותר נמוכים, כשקלעה 10 מ-21 מהטווח הזה.

לסיכום, מכבי תל אביב עם ניצחון חשוב מאוד, בסיום הסיבוב הראשון, שמשאיר אותה במאבקי ההצלבה. בסיבוב הבא, על מנת להעפיל, היא תצטרך לנצח לפחות 11 משחקים מתוך 15 שנותרו. הנתון המעודד הוא שתשעה מתוכם הם משחקי בית. זה מתחיל מול ריאל מדריד בחוץ בשבוע הבא.