המאבק הוא על דמותה של מדינת ישראל

הרב זלמן מלמד, ראש הישיבה הגבוהה בבית אל, מתייחס הבוקר (ראשון) התייחסות ראשונה להקמת מפלגת "הימין החדש", ומעריך שלמפלגה החדשה ישנו סיכוי גדול להצליח.

"התייעצו גם אתי, ואני אמרתי שהסיכוי להצלחת המפלגה וכל המהלך הזה, הוא גדול. אמנם יש בזה גם סיכון מסוים. עכשיו שההחלטה נפלה אני חושב שיש בזה תקווה גדולה במפלגה החדשה הזו. הדגל שלה מתאים לפחות לשליש מחברי הליכוד ועוד לרבים מסיעות אחרות. יש לה באמת סיכוי להיות מפלגה חזקה וטובה", מציין הרב מלמד בראיון לערוץ 7.

מנגד מעריך הרב מלמד, "הציונות הדתית יכולה כעת להתקדם יותר ממה שהיתה קודם אם בעזרת ה' היא תדע להתאחד כולה סביב הרעיונות המשותפים של כל הציונות הדתית. כולם שואפים לתורה, עם וארץ, השאיפה הזו, שלוש השאיפות הללו כאחד, היא מיוחדת לציונות הדתית. אם רבני הציונות הדתית מהקיבוץ הדתי ועד הר המור והרב ליאור יחד יתאחדו ויקראו להקים מפלגה אחת גדולה שמייצגת את השאיפות הגדולות של כולם, המפלגה הזו יכולה להגיע לעשרה מנדטים, על פי החישוב הפשוט לפחות ארבעה מנדטים היו ליחד כמעט כולם מהציונות הדתית וגם אם בנט יקח מנדט או שניים לציונות הדתית עדיין אפשר להגיע לעשרה מנדטים".

"אבל כמובן הדבר תלוי בחיבור, שהציונות הדתית תהיה מאוחדת. אנחנו צריכים להבין שהבחירות הן לא על איזה חינוך יותר טוב בתוך הציונות הדתית אלא על דמותה של מדינת ישראל. אם כל הציונות הדתית מאוחדת בזה שהיא רוצה שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית, שתשרה בה שכינה, יותר חזקה בתורה, יותר מחוברת לארץ ישראל, יותר אחדות בעם ישראל, אם בשאיפות המשותפות הללו אנחנו נהיה מאוחדים נשפיע השפעה עצומה על דמותה של המדינה", מוסיף הרב מלמד.

לדבריו, "צריך בשביל זה כוח. זו תהיה מפלגה גדולה שתאחד קצוות שקשה להם לפעמים לשבת ביחד. אבל ההכרח מכריח אותנו לעשות את זה. כאשר הצבא החליט לערבב את היחידות, בנים ובנות, התקבצו כל הרבנים מהקצה האחד ועד הקצה השני והבינו את הצורך להתנגד למהלך הזה ולשנות אותו. ואף על פי שהיו קשיים לרבנים מסוימים לשבת עם רבנים אחרים משני הצדדים, ההכרח הכריח אותם לשבת ביחד. ההכרח הזה לקבוע את דמותה של המדינה מכריח אותנו להיות מאוחדים ולהקים מפלגה אחת גדולה ביחד. אחר כך אם שתי המפלגות יתאחדו ביחד זו יכולה להיות המפלגה השנייה בגודלה במדינה ותהיה לה השפעה עצומה".

בתשובה לשאלה מי צריך להנהיג את הבית היהודי משיב הרב מלמד, "המצב האידיאלי איך בוחרים מנהיגים נמצא בפרשת השבוע פרשת שמות. הקדוש ברוך הוא פונה למשה רבנו ומשה רבנו לא רוצה, הוא אומר שהוא לא מתאים. ואז הקב"ה אומר למשה: 'זה לך האות'. מסביר ה'אור החיים': בגלל שאתה לא רוצה זה הסימן שאתה מתאים. זו הסיבה שאני רוצה אותך בגלל שאתה אומר שאתה לא מתאים".

"במצב האידיאלי הייתה יושבת ועדה מסדרת שהייתה בוחרת את הנציגים של כל הגוונים, של כל גוון בציונות הדתית, והם ישבו ביחד ויובילו את המהלך המשותף לכולם. זה המצב האידיאלי והלוואי שנגיע אליו. לחפש את האנשים, לא אלו שרצים אלא אלו שמתאימים, ונבקש אותם לבוא ולשרת את הציבור ולהנהיג את הציבור. אם לא כן, הבית היהודי יבחר את נציגיו, האיחוד הלאומי-תקומה יבחר את נציגיו ואחר כך יחד יבחרו את מי שיוביל את המהלך ויצרפו את הקבוצות האחרות שעדיין לא היו מגובשות, וכך שכל חלק בציבור תהיה לו תחושה שיש מישהו שמייצג אותו, ויחד נעשה את הטוב בעיני ה' בעזרת ה'", מוסיף הרב.