לבני בכנס ז'בוטינסקי, הערב
לבני בכנס ז'בוטינסקי, הערבצילום: רויטל טודרס

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני השתתפה הערב (ראשון) בכנס ז'בוטינסקי השני של בית"ר העולמית ודבריה שוסו מספר פעמים בקריאות זעם מהקהל, שחלקים ממנו אף הגיב במחאה ויצא מהאולם בו נאמה.

לבני, שמאז עזבה את הליכוד התרחקה מאוד מההווי הבית"רי אמרה בנאומה, "הלוואי שכל הפוליטיקאים ששרו פה את המנון ביתר היו זוכרים לא רק את התגר אלא גם את ההדר. חלק מהצעקות פה רחוקות מרחק אלפי מיילים ממורשתו האמיתית של ז'בוטינסקי", טענה וקוממה עליה את הנוכחים.

היא ניסתה גם לטעון בשמו של ז'בוטינסקי שאין ברירה ויש לכונן את חזון שתי המדינות. "ז'בוטינסקי האמין במדינה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית והמדינה שלו היא לא מדינת הלכה, היא מדינה שיש בה רוב יהודי ובתוכה יש לה שיוויון למיעוטים".

"צריך להיכנס לחדר המשא ומתן ולנהל משא ומתן עם הערבים מתוך תחושת כוח וצדק. אבל צריך לנהל את זה. אני מאמינה שהצורך לשמור על שני הערכים של מדינת ישראל מחייב אותנו להיפרד מהפלסטינים", הוסיפה לבני.

מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל, התייחס לדבריה של לבני וענה לה, "לבני דיברה על מדינה אחת בין הירדן לים ועל כך שראש ביתר אמר בשירו 'שם ירווה לו בשפע ועושר...יטהר שתי גדות ירדני'. אך בפזמון של השיר הזה, יש גם את השורה הבאה: 'שתי גדות לירדן, זו שלנו וזו גם כן'. אנחנו כאן, מדברים רק על גדה אחת, וגם עליה היא רוצה לוותר. זו לא העמדה שאני קורא בכתביו של ראש ביתר".

"הגברת לבני אמרה שכל מי שמדבר על תגר שכח את ההדר. אך ההדר לא יהיה כאן בלי תגר. אם אנחנו, לא נדע להגן על הגבולות שלנו, לא יהיה לנו שום דבר. אנחנו חייבים לשמור על המדינה שלנו", סיכם חגואל.