גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: Roy Alima/Flash90

כתגובה לקובלנה שהגיש ח"כ איימן עודה בוועדת האתיקה כלפי השר לבטחון הפנים ארדן, כתב השר ארדן מכתב לוועדת האתיקה ובו תקף בחריפות את ראש הרשימה המשותפת.

"כמי שהקדיש שנים רבות להסתה פרועה כלפי כוחות הביטחון ומשטרת ישראל ולתמיכה בפורעי חוק, ניכר כי ח"כ עודה פוסל במומו. אמירותי כלפיו, ובין היתר האמירה כי מדובר בעבריין תומך טרור, הן אמירות שאני עומד מאחוריהן, וזאת לאור מספר רב של אירועים מוכרים בעברו של ח"כ עודה, במהלכם תקף שוטרים בדרכים שונות והביע תמיכה בפעולות ובארגוני טרור", כתב ארדן.

הוא גם נימק את דבריו והוסיף, "בחודש מאי האחרון, לאחר שנמנעה כניסתו של הח"כ לביקור עצור בבית חולים, תקף עודה את השוטר וקילל "אתה אפס", לעיני כל. במהלך פינוי היישוב הלא מוכר אום אל חיראן, השתתף עודה בהפגנות אלימות מול שוטרים שבאו לבצע את עבודתם, והתעמת איתם. תלונתו על אלימות של שוטרים לכאורה כלפיו, נסגרה בהמשך במחלקה לחקירות שוטרים. בנוסף, ח"כ איימן עודה מגבה באופן שגרתי פעולות של בניה בלתי חוקית ותוקף את משטרת ישראל כאשר היא מבצעת את תפקידה במקרים רבים נוספים".

בנוסף ציין השר ארדן כי "בחודש יוני האחרון השתתף עודה בכנס של ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין", על מנת להביע הזדהות עם ארגון שפל זה. לאחר שהוצאתי צו סגירה כנגד האירוע, וכאשר הגיעו השוטרים לפנות את הכנס, עודה התעמת איתם. בעקבות אירוע זה, יושב ראש הכנסת אף הודיע כי יגיש תלונה לוועדה ברשותך. עוד טרם האירוע הזה, ועדת האתיקה הטילה נזיפה חמורה על עודה, לאחר שהאשים את ח"כ אבי דיכטר שכשראש שירות הביטחון הכללי, שלח אנשים לרצוח את ערפאת ועוד שלל האשמות בוטות ואלימות. עוד הגדיל עודה לעשות, וביקר בכלא את הטרוריסט המורשע מרואן ברגותי, אשר אחראי באופן ישיר לרצח חפים מפשע, פעולה שיש בה משום שפלות מוסרית, והתבטאתי כנגדה כבר אז, ואין ספק שיש בה גם משום הבעת תמיכה והזדהות עם מעשיו של המחבל ברגותי".

השר ארדן ציין במכתבו כי מדובר בדוגמאות בודדות בלבד לאלימות של עודה כלפי אנשי כוחות הביטחון, ותמיכה של ממש בארגוני טרור וסייענים.

הוא הוסיף כי "כשר לביטחון הפנים הממונה על משטרת ישראל, אינני יכול להעלים מכך עין ולעבור על התקפותיו ופעולותיו בשתיקה".

"התבטאתי כנגד אירועים אלו בשעתם, ואמשיך להעלות לסדר היום הציבורי את פעולותיו החמורות של חבר כנסת וראש מפלגה בישראל, ולהיאבק בהן, שכן הן בגדר עבריינות ותמיכה ממשית בפעולות המסכנות את הציבור הרחב", סיכם ארדן.

התלונה הוגשה מצד עודה, לאחר עימות חריף שהיה בין השניים במליאת הכנסת לפני כשבועיים.

ח"כ עודה פנה לארדן הצעה לסדר היום בנושא האלימות בחברה הערבית והנרצחים בסוף השבוע האחרון ודרש ממנו, ”השר ארדן - תעמוד פה ותגיד ’אני נכשלתי'".

השר אמר לו בתגובה, "אתה מחבל, תומך טרור ואיתך אין מה לדבר. המקום שלך הוא מאחורי סורג ובריח".

"תתפטר, זו בושה. תתפטר", זעק עודה לעבר השר ארדן וקרא לעבר ח"כ רוויטל סוויד שניהלה את הישיבה כי יש להוציא את ארדן ולהוקיע את דבריו.

ארדן לא ויתר והמשיך, "מי שקורא לשוטרים אפסים - הוא פושע ותומך טרור".

יושבת ראש הועדה ביקשה מארדן להתנצל והוא ענה לה, "גבירתי אם יש לעודה תלונה שיתלונן במקום הרלוונטי".