הענקת תעודת ההוקרה לחייל
הענקת תעודת ההוקרה לחיילצילום: רועי חדי

י', החייל שהצליח למנוע פיגוע דריסה ביום רביעי האחרון בטרמפיאדה סמוך לחטמ"ר שומרון וההציל 2 נשים וגבר שהיו במקום, נפגש במועצת שומרון עם הצעירה שהציל, אמונה מבורך בת 23 תושבת הר ברכה.

במהלך הפגישה בין השניים בנוכחות חברי מליאת מועצה אזורית שומרון העניק ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן וקצין הגמ"ר שומרון שלומי כהן תעודת הוקרה לחייל י' שהפגין תושיה והציל את תושבי השומרון בטרמפיאדה בה אירע נסיון פיגוע הדריסה

אמונה מבורך שניצלה מהפיגוע אמרה לחייל בהתרגשות: "אני מאוד מודה לך, אני לא יכולה לתאר מה היה קורה אם לא הייתם מגיבים כ"כ מהר, אנחנו נמצאים הרבה בטרמפיאדות ואתה לא מדמיין שזה יקרה דווקא לך. מילים לא יכולות לתאר את הכרת התודה שלנו"

החייל סיפר למבורך שהיא עמדה בדיוק במקום בו ניסה המפגע לפגוע. וחיזק את ידיה.

דגן שהעניק את תעודת ההוקרה בשם תושבי השומרון אמר לנוכחים: "החיילים הפגינו אומץ לב ראוי לציון, והגנו בגופם ממש על תושבי השומרון ועל הארץ מילים לא יכולות להביע את הוקרת התודה שלנו לחיילים, שבזכותם במקום להיות עכשיו בביקורים בבתי חולים ואף גרוע מכך אנו כאן מחייכים וממשיכים את שגרת החיים. אנחנו מצדנו מבטיחים להמשיך בשגרת החיים, ההתיישבות והאמונה בדרך חזקים יותר מכל אויב. השותפות בין צה"ל להתיישבות תמשיך ואף תתחזק". מח"ט שומרון בירך אף הוא את החייל.

בתעודת ההוקרה שהוענקה לחייל נכתב: "על האומץ והעוז שהפגנת בסיכול פיגוע דריסה בחטמ"ר שומרון בשם תושבי השומרון, אנו מבקשים להצדיע ולהוקיר על מסירות הנפש בהגנה על השומרון בפרט ועל מדינת ישראל בכלל".