הקדנציה האחרונה. שקד
הקדנציה האחרונה. שקדצילום: קובי ריכטר/TPS

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (שני) לחקירות נגד ראש הממשלה נתניהו, ולשאלה עד מתי תימשך כהונתו בתפקיד.

במהלך ראיון בוועידת התחזיות 2019 של כלכליסט אמרה שקד, "ההערכה שלי היא שזו הקדנציה האחרונה של רה"מ, כיוון שהוא לא צעיר. אנחנו לא יודעים מה יקרה עם החקירות, אני מקווה שיסגרו את התיקים שלו ושהוא יסיים את הקדנציה שלו, אבל באמת אין לדעת".

שקד הביעה אופטימיות בנוגע לתוצאה שתשיג בבחירות המפלגה החדשה אותה הקימה יחד עם השר בנט, "שיתוף הפעולה שלי עם בנט יביא מנדטים".

בתגובה לתוצאות הסקרים מאמש אמרה שקד, "אנחנו יצאנו אל הלא נודע. לא חשבנו שנקבל 20 מנדטים כבר בסקר הראשון. שלושה חודשים לפני הבחירות הסקרים באמת לא רלוונטיים, לכן אין טעם לעסוק כרגע בסקרים, צריך לעסוק בעבודה".

אמש פורסמו הסקרים הראשונים לאחר ההכרזה על הקמת המפלגה החדשה. סקר שבוצע על ידי מכון 'מדגם' עבור חדשות 2 מעלה כי לו היו הבחירות נערכות היום מפלגת 'הימין החדש' של בנט ושקד היתה זוכה לשישה מנדטים בלבד. בסקר שפורסם בחדשות עשר היו התוצאות שונות מעט. על פי סקר זה מפלגת הימין החדש היתה זוכה לשמונה מנדטים. בסקר שפורסם בחדשות כאן זוכה המפלגה החדשה ללא פחות מ-14 מנדטים.

בליכוד אומרים בתגובה לדבריה של שקד, "הפיצולים של בנט ושקד מביאים מפלגות ימין על סף אחוז החסימה ומרסקים את גוש הימין בדרך להמלכת ממשלת שמאל. הם לא למדו את הלקח מבחירות 92', כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. מי שירה בנגמ״ש בבחירות 2015 ומאז השתמש וזרק את הבית היהודי, יורה בכל גוש הימין בבחירות 2019 במטרה להעביר את המנדטים מימין לשמאל לחיקו של 'האח' יאיר לפיד. לא סתם לפיד היה הראשון לברך אותם. מי שרוצה ממשלת ימין בטוחה חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".