חבריהם של העצורים מפגינים מחוץ לביתץ המשפט

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה לפני זמן קצר ערר שהגישו עורכי דינם של הקטינים שעצורים בשב"כ, על הצו החריג המונע מהקטינים לפגוש את עורכי דינם. בית המשפט התיר לפרסם את החלטתו.

נזכיר כי הקטינים נעצרו אתמול בחשד למעורבות באירוע שנמצא תחת צו איסור פרסום ובאופן חריג הוצא צו האוסר על הקטינים לפגוש את עורכי דינם.

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את אחד הקטינים מסר, "לצערי בתי המשפט נותנים גיבוי רחב מדי לשב"כ ורק לאחרונה נחשפנו לעדויות קשות על התנהלות השב"כ בחקירת עצורי 'דומא' כאשר העצורים התחננו בזמן אמת לשופטי המעצרים שההתנהלות תיפסק ובית המשפט התעלמו מבקשתם". בן גביר הוסיף כי: "בכוונתו לערער לבית המשפט העליון ולמנוע פגיעה נוספת בקטינים".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג שניים מהקטינים מסר, "התקיים דיון לפני מספר דקות בשאלת מניעת מפגש בערר שהגשנו הבוקר עורך דין נתי רום ואנוכי באמצעות ארגון חוננו אנחנו מעררים וקובלים על הפגיעה בזכויות אדם בזכויות של קטינים נעדרי עבר פלילי. מטרת השב"כ היא להעלות חזרה את המניות שירדו וקרסו בפרשית דומא. אנחנו ציפייה שבית המשפט יחזור ויזכיר להם את הפקת הלקחים והביקורת הקשה שהוטחה בהם. ויאפשר לנו לפגוש את הלקוחות שלנו בהתאם."

עו"ד רום הוסיף, "לצערנו הרב שב"כ משתמש פה בכלי קשה וחריג והוא מניעת מפגש עם עורך דין. הדבר הזה פוגע בזכות חוקתית בסיסית של הנערים האלה, פגיעה קשה בקטינים. הכלי הזה לא מתאים ובכלל החקירה הזאת צריכה להיות מנוהלת על ידי משטרת ישראל ולא על ידי שב"כ, כפי שמשטרת ישראל חוקרת מאות מקרים דומים אחרים. הפגיעה הקשה הזאת פוגעת קשה בנערים. אנחנו דואגים לשלומם. אנחנו לא יודעים מה קורה איתם, אנחנו לא יודעים מה עושים להם. המשפחות לא יודעות מה קורה איתם. הכלי הזה צריך להיות שמור רק למקרים של פצצות מתקתקות חריגות במיוחד וכאן לא מדובר במקרה כזה".