מרכז הבית היהודי
מרכז הבית היהודיצילום: פלאש 90

חברי תנועת 'המפד"לניקים החדשים' והפורום החברתי (המחנה המרכזי) בבית היהודי שיגרו מכתב למנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך בעקבות הדיווחים על כוונה לבטל את הפריימריס במפלגה.

במכתב נדרש אורבך לפעול לקיום פריימריס על פי תקנון המפלגה, "בעקבות פרישתם של שלושה מחברי סיעת המפלגה מתוך אינטרסים שונים אשר אינם כוללים את טובת המפלגה, אין זה אלא מן ההכרח לשאול את חברי המפלגה הנאמנים לדרכה, מיהו הראוי ביותר בעיניהם להנהיגם מעתה ועד לניצחון בבחירות הקרובות".

"מפלגת הבית היהודי הצהירה על חשיבות קיום הפריימריז הפתוחים כהליך דמוקרטי ראשון במעלה. ביטול הפריימריז לא יעלה בקנה אחד עם הצהרה זו, יהווה כלי ניגוח בידי יריבינו הפוליטיים ומתוך כך עשוי להחליש את כוחה של המפלגה", הוסיפו הפעילים.

המכתב
המכתבצילום מסך

לדבריהם, "בעקבות הפרישה הנ"ל, תחושות הציבור קשות ומגיעות עד לכדי אי-אמון בקרב חברי המפלגה. על כן, מן הראוי לאפשר לחברים לבחור את ההנהגה והרשימה על מנת למנוע ממציאות כזו להישנות, בה הציבור מרגיש נבגד על ידי שליחיו".

הפעילים מוסיפים ומציינים, "על מנת שהחלטות ועדה מסדרת יקבלו לגיטימציה ציבורית, על הועדה להיות מוסד מוכר, בעל קרדיט נרחב ובעלת הרכב אותו הציבור מעריך. בעל היכולת להרכיב רשימה כזו הוא היו"ר בלבד, שזוכה להכרה ולהערכה ציבורית משל עצמו ובלעדיו המפלגה איננה קיימת. כעת, אנו מחוסרי מנהיג מעין זה, וועדה מסדרת ללא קרדיט ציבורי לא תצליח לעמוד במשימה של הרכבת הרשימה ובוודאי לא של בחירת יו"ר. דבר זה יהיה בעכרינו בבחירות הכלליות".

לטענתם, אורבך מצוי בניגוד עניינים בהקשר זה, "כיוון שהעמדת את עצמך בעבר להצבעת מרכז המפלגה, הנך מנוע מלקדם החלטה המאפשרת בחירת מועמדים ע"י המרכז. החלטה כזו תהיה נגועה בחוסר נקיות כפיים. על כן, על פי האמור לעיל, אנו דורשים ממך למצוא את הדרך לקיים במהירות המירבית בחירות לרשימת המפלגה ולראשותה, על ידי כלל חברי המפלגה בעלי זכות הבחירה, ובכך לאפשר לציבור להגיד את דברו באופן דמוקרטי והוגן".