מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: אלירן אהרון

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב ושל ח"כ מיכל רוזין, לפיה עברייני מין לא יוכלו לשנות את שמותיהם.

מטרת החוק היא לוודא שעבריין מין לא יוכל להסתיר את זהותו באמצעות שינוי שמו. ההצעה אושרה ברוב של 28 תומכים ללא מתנגדים מכל סיעות הבית.

על פי החוק שאושר "לא ישנה שמו של מי שהורשע בביצוע עבירת מין, אלא באישור השר, אם שוכנע כי אין בהענקת אישור לשינוי כאמור כדי לסכן או לפגוע בשלום הציבור."

החוק מעניק לשר הפנים את הסמכות למנוע שינוי שם של עברייני מין מורשעים, כדי לאפשר לציבור להגן על עצמו מפני פגיעה נוספת.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) מסרה, "ביום האחרון של הכנסת ה-20 הצלחנו ליצור עוד סדק בחומה בדרך לספר חוקים המותאם לעידן ה-metoo ולהגן באופן הרחב ביותר על נפגעי ונפגעות תקיפה מינית. הצעת החוק נולדה כמענה למספר פניות שקיבלנו מצד נשים שנפגעו בשנית מאותו אדם, כאשר הזדהה באופן רשמי בשם אחר. כעת, אנחנו נותנים עוד כוח בידי הציבור הרחב בכלל, והנפגעות והנפגעים בפרט, להגן על עצמם ברשות עצמם מול המורשעים בעבירות המין".

ח"כ מוטי יוגב מסר, "רגע אחרי שיצאו כאלף עבריינים מבתי הסוהר בהם גם עברייני מין, החוק לאיסור שינוי שמו של עבריין מין, הופך חשוב פי כמה. המנגנונים לא תמיד עובדים, יש עברייני מין רשומים, לא כולם בפיקוח. כדי למנוע פגיעות נוספות, הבאנו את החוק הזה שיאפשר לקורבנות להתגונן מפני תוקפים ששינו את שמם, אך לא את התנהגותם".