גדי אינזקוט נפרד: "עוזב בתחושה טובה"

רא''ל גדי איזנקוט הגיע היום (שלישי) לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בפעם האחרונה שלו כרמטכ''ל צה''ל.

''אני מסכם למעלה מ-40 שנות שירות", אמר איזנקוט לחברי הכנסת שהגיעו להיפרד ממנו, ''מצאתי פה ועדה מקצועית, עניינית, ביקורתית אבל הוגנת מאד בגישה. ראיתי בתפקיד זכות גדולה לפקד ולהשפיע על הצבא.

"הייעוד של צה''ל הוא להגן על המדינה, להבטיח את הקיום שלה ולנצח במלחמה. אני גאה מאד על מה שנעשה יחד עם ההבנה שזה אתגר מתמשך. בעוד שבועיים בדיוק אני מעביר לאביב כוכבי את הפיקוד על הצבא ועושה את זה בביטחון רב ביכולת שלו להמשיך ולקדם את צה''ל''.

הרמטכ''ל הוסיף, ''אותה פתיחות וקשב שאני מצאתי פה, מקווה שגם הוא ימצא את תחושת השותפות לביטחון המדינה. עוזב בתחושה מאד טובה את התפקיד והשירות הארוך שלי ואני מודה מאוד על הדברים שנאמרו כאן''.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בפתח הדיון כי ״בארבע השנים האחרונות התמודדנו עם מציאות ביטחונית מורכבת, בדרום ובצפון, מערכה בין המלחמות במלוא מובן המילה.

''בחזית הציבורית לצערי, יצא לך להתמודד מול כל מיני אמירות, בצער רב חלקן יצאו מתוך הבית הזה ומסביבתו. אתה מעולם לא בגדת בסולם הערכים שלך, וההתמודדות שלך תמיד הייתה ממקום ערכי.
אפשר היה להסכים או לא להסכים, אבל כולם ידעו שאלו לא משחקים קטנים אלא זה סולם הערכים שלך והמגדלור שאתה הולך לאורו.

''אני מודה לך על שיתוף הפעולה עם ועדות הכנסת ומכיוון שהכנסת היא הריבון, תודה בשם כל אזרחי ישראל״, הוסיף אדלשטיין.

אבי דיכטר נפרד מאיזנקוט

יו''ר ועדת החוץ והביטחון ח''כ אבי דיכטר אמר לרמטכ''ל היוצא איזנקוט כי ''בארבע השנים הללו, לשמוע את סקירותיך במליאה, בוועדות המשנה, ושל האנשים שתחת רוח המפקד שלך, עבורנו כוועדת כנסת זה דבר שערכו לא יסולא בפז כדי לממש את חובת הפיקוח שלנו ולתרגם את זה לעיסוק בתקציב הביטחון ונושאים האחרים. ארבע השנים הללו לקחו אותנו מדרגה אחת קדימה בפתיחות ובאיכות.

"הרמטכ"ל שאני מכיר הוא רמטכ"ל בלי פוזות ובלי פומפוזיות. מה שרצה לומר אמר ומה לא שרצה לומר, לא אמר".

''אם יש משהו שחרוט על שמך, זו ההתמודדות מול חמאס על הגדר שהחלה ב-30 במארס. זו פעילות שצה"ל לא התנסה בה. תחת שרביטך והנהגתך, העמידה של צה"ל מול ההמונים, חלקם הגדול מחבלים, שניסנו לשבש את המציאות באזור הגדר, הייתה מאסטרפיס שאפשר לקחת וללמוד על איך צה"ל מתאים את עצמו. למרות שאתה איש קרקע, השמים הם הגבול עבורך'', הוסיף דיכטר.