"יש כעס גדול על הצורה שבנט הלך"

במלון רמדה בירושלים נערכת הערב (שלישי) פגישת רבנים מהציונות הדתית בעקבות החלטתם של נפתלי בנט ואיילת שקד להקים מפלגה חדשה.

הרבנים דנים על הרכבה של הרשימה שתייצג את הציונות הדתית לקראת הבחירות לכנסת ה-21.

בין המשתתפים בפגישה גם הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן ברוך מלמד, רבה של צפת הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב אלי סדן, הרב יגאל לוינשטיין ורבנים בולטים נוספים.

הרב לבנון שיצא מהפגישה לרגעים אחרים ציין כי הרבנים דנים במהלך הפיצול והביע תקווה כי "בעזרת ה' ממנו יצא חיזוק לציונות הדתית. אני ער לסקרים שכיום מדשדשים סביב אחוז החסימה אבל המהלך הזה הוא מהלך בונה ובעזרת ה' נרים את הציונות הדתית ונצליח להעביר אותה הרבה מעל אחוז החסימה".

"לא הוחלט כלום, יש הרבה הצעות טובות, תשועה ברוב יועץ, עדיין אין מסקנה. הכיוון הוא איחוד כוחות אך עדיין לא ברור עם מי. דנים בכל האופציות ובוחנים מה האופציה הטובה ביותר", הוסיף הרב לבנון.

הרב לבנון: הכיוון הוא איחוד כוחות

מנכ"׳ל הבית היהודי, ניר אורבך, בירך על הכינוס וציין כי הוא "נחוץ וחשוב מאוד בעת הזאת ונותן רוח גבית למאמצים הגדולים שאנו מובילים לייצוב המפלגה ולבניית הכלים הנדרשים לשם הרכבת רשימה אטקרטיבית ומגוונת לכנסת ה-21, רשימה שתורכב מנשים וגברים, צעירים וותיקים שמייצגים את המגוון הרחב שקיים בציונות הדתית".

אורבך הוסיף, "מחר אי"ה ייצא זימון לחברי מרכז הבית היהודי על מנת לדון ולאשר את דרך קביעת הרשימה לכנסת לקראת הבחירות".

כזכור הודיעו במוצאי השבת האחרונה נפתלי בנט ואיילת שקד על עזיבת מפלגת הבית היהודי והקמת מפלגה חדשה שתיקרא "הימין החדש".

בעקבות המהלך המפתיע הודיעו חבר הכנסת מוטי יוגב וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן על כוונתם להתמודד על הנהגת הבית היהודי.

עם זאת, לא ברור בשלב זה כיצד תיבחר רשימת הבית היהודי לכנסת ה-21, וכמו כן לא החל משא ומתן על הדרך בה תורכב הרשימה המשותפת לבית היהודי ולאיחוד הלאומי.