תאורה בבית
תאורה בביתאלומה תאורה

2019 מגיעה וזה זמן מצוין לעשות קצת ריענון בבית. איפה אפשר להתחיל?

התחלה טובה יכולה להיות בשינוי גופי התאורה בבית אשר משפיעים על האווירה בו. הנה כמה טיפים לבחירה נכונה של גופי תאורה לבית.

תכנון התאורה לבית

לפני שאתם מתחילים לרוץ בין חנויות התאורה השונות, משווים מחירים וקונים, מומלץ מאוד לתכנן מראש מה בדיוק אנחנו צריכים לקנות ומה התקציב שלנו. מבחינת תקציב, תלוי בכמה תהיו מוכנים להשקיע. בבחירת גופי תאורה לבית יש להתייחס לכל חדר בנפרד ולחשוב על הדברים הבאים:

  • כמה אור אני צריך בכל חדר?
  • אילו פעולות מבצעים בני המשפחה בכל חדר?
  • איזו אווירה אנחנו רוצים שתהיה בחדר?
  • איזה צבעים יש בחדר ובאיזה סגנון עיצוב החדר מעוצב?

רק לאחר שעניתם על השאלות האלו והבנתם כמה גופי תאורה אתם צריכים ומאילו סוגים, תוכלו לגשת לחנות התאורה ולקנות אותם.

בחרו תאורה פונקציונלית

תאורה פונקציונלית היא תאורה שמתאימה לצרכים שלנו באותו מקום. כדי לבחור אותה, נתייחס לשתי השאלות הראשונות ששאלנו קודם: כמה אור אנחנו צריכים בחדר ואילו פעולות אנו מבצעים בו. חדרים מסוימים בבית לא צריכים יותר מגוף תאורה כללי אחד עם יכולת לעמעם אותו. לעומת זאת, חדר אחר, כמו הסלון למשל, צריך כמה גופי תאורה, בהתאם לצרכים שלכם. אלו צרכים?

צפייה בטלוויזיה, קריאת ספר, מנוחה, משחקים עם הילדים וכל דבר אחר שהעולה לכם בראש. מאוד מומלץ לשים בסלון תאורה צהובה שניתן לעמעם כדי שתתאים לרוב הפעולות וגם תעזור לשנות אווירה בשעות הערב. בנוסף, כדאי לשים גופי תאורה במקומות שבהם אתם נוהגים לקרוא/ לשחק/ לתפור וכד'. התאורה יכולה להיות שולחנית או תאורת קיר.

הכירו את גופי התאורה השונים

לאחר שתכננתם מה אתם רוצים לקנות וכמה, חשוב לדעת אילו סוגי תאורה קיימים ולמה כל סוג מתאים. לדוגמה:

גופי תאורה שקועים: גופי תאורה שרואים רק את שטח הפנים שלהם ואת האור שלהם. ניתן לשלב בתוך גבס, בטון, תקרה ואפילו רצפה. מתאימה במיוחד למעברים בבית ולהדגשת פינות ספציפיות בחלל הבית.

גופי תאורה צמודים: גופי תאורה הצמודים לתקרה או הרצפה. מתאימה במיוחד למטבחים או בחדר שינה לצד המיטה.

גופי תאורה תלויים: גופי תאורה הנתלים בעזרת חוטים או שרשראות. מתאימים למקומות מרכזיים כמו סלון או פינת אוכל. בחירה נכונה של גופי תאורה אלה יכולה לגרום לבית להיראות יותר יוקרתי.

טיפ כלל ואחרון: בבחירת הנורות עצמן בחרו נורות לד חסכוניות אשר מחזיקות לזמן רב ושומרות על הסביבה שלנו ועל הכסף שלכם.

צריכים עזרה בבחירת התאורה לבית? בחנות של אלומה תאורה ישמחו לעזור לכם בבחירת התאורה לבית שלכם- החל מייעוץ ועד לקנייה עצמה. ליצירת קשר תוכלו להיכנס לאתר של אלומה תאורה- חנות תאורה בירושלים, או חייגו: 02-5402957.