טיפים לצביעת בית חדש
טיפים לצביעת בית חדשצילום: pixabay

אמנם יש שיראו בה תרפיה בצבעים והזדמנות טובה לשדרג את הבית שלהם, אך אחרים לא בדיוק יתלהבו מהרעיון ויעדיפו לקרוא לאנשי מקצוע. זאת משום שצביעת דירה דורשת מיומנות רבה, בייחוד אם מדובר בכיסוי שטחים גדולים באמצעות צבע. אז אם אתם מעוניינים להפיק את המיטב מצביעת הדירה, פשוט בחרו את החברה המתמחה בתחום.

אילו דברים כדאי להביא בחשבון לפני שצובעים את הדירה? צבעי חיים ישמחו לעזור לכם

צביעת דירה נראית לכם כמו אתגר שאי אפשר לעמוד בו? אלה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את תהליך צביעת הדירה בשלום:

  • מכינים את הקיר – השלב הראשון בצביעת הדירה הוא הכנת הקיר לקראת ביצוע העבודה. כשאתם צובעים את הקיר, חשוב שהמראה שלו יהיה חלק, אחרת ייווצר מרקם בלתי אחיד שיפגע באסתטיקה ובהרמוניה. משום כך, לפני הצביעה כדאי לאטום מעט את החורים והסדקים באמצעות טיט, על מנת שיתקבל מרקם אחיד.
  • גם לצבע יש גבולות – רוצים לצבוע את הקירות מבלי לפגוע בתקרה? הדביקו מסקנטייפ. המסקנטייפ יגן על הקירות מפני הצבע וימנע מכם לצבוע במקומות הבלתי רצויים. לאחר מכן, תנו לצבע להתייבש במשך 24 שעות והסירו את המסקנטייפ בזהירות בעזרת סכין יפנית.
  • מגנים על הסביבה – רבים פורשים עיתונים על הרצפה והרהיטים מבלי להבין שהעיתונים עלולים להעביר את הצבע דווקא על הפריטים הבלתי רצויים. אם אתם מעוניינים להגן על סביבתכם באמת ובתמים, כדאי להשתמש דווקא בניילון.
  • השתמשו במוט הארכה לרולר – הרולר שלכם יכול לעשות את העבודה, בתנאי שתניעו אותו בצורה אופקית או אנכית. כדאי לקנות גם מוט הארכה כדי שיהיה לכם נוח יותר לצבוע.
  • מערבבים את הצבעים – הצבעים מגיעים בדרך כלל בפחיות קטנות. לעתים הצבעים אינם זהים מבחינת הגוון ועלולים ליצור הבדלים משמעותיים. על כן מומלץ להכין את הצבעים מראש ולערבב אותם בתוך דלי גדול.
  • שומרים על השוליים – חשוב לשמור על הניקיון של צבעי הפחית כדאי שניתן יהיה לסגור ולפתוח אותה בקלות.
  • מתאימים את הצבעים לקירות הבית – לפני שמתחילים לצבוע חשוב לבחור את הצבעים שילוו אתכם לאורך תקופה ארוכה. ועל כך פירוט ממושך יותר.

צבעים, צבעים ואת משמעותם

לאחר שהבנו כי צביעת דירה דורשת הכנה מרובה, עלינו לבחור את הצבעים המתאימים ביותר. באופן כללי, מומלץ לבחור בצבעים בהירים מכיוון שהם משפרים את מצב הרוח ותורמים לתחושת המרחב. הצבע הבהיר יכול להפוך כל מטבח קטן למטבח גדול של ממש. אז באילו צבעים לבחור? ובכן, תלוי בתחושה שאתם מעוניינים לשדר. קחו לדוגמה את המטבח שלכם. מכיוון שזהו חדר עבודה לכל דבר ועניין, כדאי ליצור בו את האווירה הנכונה. זה אומר שכדאי לצבוע את המטבח בצבעים עליזים כמו ירוק בהיר, צהוב ואפילו כתום.

מנגד, אם ניקח את חדרי השינה, נבין כי חשוב ליצור בחדרים אלה אווירת רוגע ושלווה כדי לאפשר שנת לילה טובה. על כן, מומלץ להשתמש בצבעים רגועים כמו לילך או כחול בהיר. ולגבי הסלון – השמים הם הגבול. כאן תוכלו ללכת לפי טעמכם האישי וכל דבר יתקבל בברכה. שכן, הסלון הוא החדר שבו כולם נפגשים בעת בילויים עם האורחים או צפייה בטלוויזיה. כך שזהו המקום להראות את היצירתיות.

ולבסוף, בדומה לחדר השינה, גם חדר האמבטיה שלכם צריך לשדר רוגע, מכיוון שזהו המקום שבו אתם חשים רגועים יותר. כך שאפשר בהחלט לשלב בחדר האמבטיה צבעים עדינים כמו אפרסק , ורוד עדין או תכלת. על כל פנים, אם אתם מתלבטים חשוב להתייעץ עם חברה מקצועית.