השר ארדן: להמשיך את הלחימה בטרור גם בבתי הכלאיוני קמפינסקי

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מציג הבוקר (רביעי) מסקנות וועדה ציבורית שמינה, שמטרתה הפחתה למינימום של התנאים להם זוכים המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

בהצגת המסקנות נוטלים חלק חברי הוועדה, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים משה (צ'יקו) אדרי וממלא מקום נציב השב"ס, גונדר אשר ועקנין.

"אנחנו משנים את הכללים. חייבים להמשיך את הלחימה בארגוני הטרור גם בבתי הכלא", הצהיר השר ארדן בפתח מסיבת עיתונאים.

הוא נתן מספר דוגמאות. "אנחנו נשים קץ לאוטונומיה של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. לא יהיו עוד אגף לחמאס ואגף לפתח', אלא אגפים מעורבבים", דברי השר ארדן.

השר ציין עוד כי עד היום היה דובר מצד האסירים ששימש כחולייה מקשרת בין סגל בית הכלא למחבלים. "לתפיסתי ולתפיסת הוועדה מדובר במעמד לא הגיוני ובמקום זאת ימונה נציג אסירים מתחלף שיעמוד בקשר עם הסוהרים בנושאים כלליים. לא יהיו נציגים עם דם על הידיים שייצגו את המחבלים אל מול האסירים".

ארדן ציין גם כי הבישול העצמי של האסירים יפסק. "מפעם לפעם מופיעות תמונות מרתיחות של בישולים באגפי המחבלים. החינגה הזו תיגמר. לתפיסתי, שב"ס הוא זה שצריך לספק לאסירים את המזון והוא צריך לספק להם את זה בהתאם ללוחות המזון המינמליים המתחייבים על פי הדין".

"הבישול באגפים יופסק ויוּצא החוצה למטבחי שב"ס. המזון יושווה למזון הבסיסי שמותאם לאסירים הפליליים. בזכות אותה אוטונומיה, אותם רוצחים שפלים נתעבים יכולים לספק לעצמם מזון שהוא אפילו במידה מסוימת משופר יותר מזה שניתן לאסירים הפליליים - שאותם אנחנו רוצים ומאמינים שאנחנו יכולים לשקם ולהחזיר לחברה הישראלית, בשונה מהמחבלים".

השר ציין גם את נושא צריכת המים המופרזת והמכוונת של המחבלים. "נושא נוסף שיחייב אותנו גם כן לשנות ולהשקיע בתשתיות זה נושא המים באגפי המחבלים. לפי בקשתי, הוועדה בדקה ומצאה שבאגפים הביטחוניים ישנה צריכת מים מטורפת. זה פשוט משהו בהיקפים בלתי נתפסים. בין פי חמישה ליותר מכך מול האזרח הישראלי הממוצע; וזה לא קורה במקרה - זו עוד דרך של התרסה כנגד המדינה".

"כשאנחנו מחנכים במדינת ישראל את הילדים שלנו לחסוך כל טיפה אבל מחבלים בכלא נהנים מגישה חופשית לברזים ומשאירים אותם פתוחים שעות ביממה - זה דבר שחייב להיפסק ולהשתנות. תהיה הגבלה ברורה על כמות המים שאסיר יוכל לצרוך ביממה, שעות השימוש יוגבלו ועם הזמן המקלחות יוּצאו מתוך האגפים. לאחר מכן ניתן יהיה לפקח טוב יותר ולהגביל את השימוש בהן", סיכם ארדן.