ליווי עו"ד חובה
ליווי עו"ד חובהצילום: יח"צ

זהו שוק הטומן בחובו רווחים נאים, אבל גם הרבה סכנות, במיוחד לאור הטלטלות בשווקים והקצב המהיר בו הוא מתנהל.
הימור זו לא הדרך הנכונה להצלחה. כדי לבצע עסקאות בצורה מושכלת, חשוב להכיר את כל התקנות והחוקים הקשורים לשוק ההון ולהגיב במהרה ולעניין.
כאן נכנס לתמונה עו"ד בועז ראובן המתמחה בשוק ההון, שיכול לפקח מקרוב על תפירת עסקאות, מהבטחת העברת כספים ועד השגת האישורים המתאימים, חוות דעת מקצועיות, בדיקת נאותות וכתיבת חוזים ואף ביצוע מחקרים המסייעים בקבלת החלטות לפי הלך הרוח בשוק, סוג וכדאיות ההשקעה.

מתי עו"ד המתמחה בשוק ההון יכול לעזור לכם להימנע מחשיפה לתביעה משפטית או הפסד כספי? לפניכם סקירה של מספר תחומים בהם חשוב לקבל ייעוץ.

לסחור בלי להיפגע
מסחר בשוק ההון מבוסס כאמור על ידע מקצועי וניווט מקצועי וחשוב להבין את ההשלכות המשפטיות של ניהול כושל של תיקי השקעות. למשל, אם מסרתם את ניהול התיק לחברת השקעות אתם סומכים על החברה שיהיה לה את ההגינות והידע הנדרש לניהול התיק, אבל לא תמיד הדברים מתבצעים כשורה. ניהול לקוי של תקין השקעות עלול לעלות לכם ביוקר ויש סיבה לתביעה.
עו"ד יוכל לבצע בדיקה אם אכן נעשה ניהול רשלני בתיק ההשקעות או חלה הטעייה מכוון ולייצג אתכם בתהליך מול חברת ההשקעות בגישור או בבית משפט.
סיבה טובה נוספת לפנות לעו"ד היא בגין פגיעה מחברות פורקס ואופציות בינאריות. אומנם אנו נמצאים בעידן בו חלה אכיפה של חברות מסוג זו והן כפופות לזרועה הארוכה של הרגולציה, אבל ניהול כושר או לקוי עשוי לגרום להפסדים ואפשר בהחלט לבדוק באמצעות עורך דין האם לחברות אלה יש רישיון ואם חלה פגיעה כתוצאה מהמסחר בפורקס – האם יש בסיס מוצדק לתביעה.

זהירות, רגולציה
תפקידה של הרגולציה היא להסדיר את ההתנהלות בשוק ההון ואכן, במקרים רבים, היא מצליחה לעשות זאת. מצד שני, רגולציה סבוכה ועשויה להציב אתגרים רבים עבור מי שפעיל בשוק ההון וחשוב להבין כיצד לתמרן ולבצע מהלכים עסקיים תחת ביקורת רגולטורית. עו"ד המתמחה ברגולציה בשוק ההון מכיר את השינויים שחלו ברגולציה וכיצד לפעול במסגרת הפיקוח וכן להשיג את האישורים הרגולטוריים הנדרשים להמשך הדרך. חשוב לדעת שהפרה של רגולציה נחשבת עבירה פלילית.


גיוס הון והנפקות – אתכם בדרך להצלחה
מינוף היא מילת המפתח וחברות רבות פונות לשוק ההון כדי למנף את היכולת הכלכלית שלהן. ביצוע תהליך של גיוס הון אינו פשוט מסיבות רבות, ממציאת משקיעים ועד התנהלות תקינה וחשיפה של החברה לעין הציבורית. עו"ד המלווה תהליכי גיוס הון הוא שחקן מרכזי בתהליכי גיוס ויסייע לכם לבצע גיוסים תוך הקפדה על שמירת האינטרסים שלכם בעת הגיוס. כנ"ל במקרה של הכנות לקראת תהליך ההנפקה בבורסה בארץ או בעולם שאמורה להתנהל לפי התקנות הייחודיות לכל בורסה – הכנת דו"חות, הסכמים, תיעוד התהליך וכדומה.

ייעוץ משפטי הוא שירות חובה לכל מי שעוסק בתחום ההון. אל תתפשרו על עו"ד המתמחה בשוק ההון, בקיא בתקנות ובחוקים, בעל ידע עשיר בניירות ערך המנוסה בניהול תביעות ותהליכי מו"מ על חוזים בתנאים הטובים ביותר שאפשר להשיג. תוכלו לבדוק אם עורך הדין התנסה בתביעות מהסוג שלכם כמו ניהול רשלני של תיקי השקעות או תביעה נגד חברת פורקס וכן מהי הטכניקה ההגנתית שלו, איזה צוות הוא מביא עמו, קשרים ומיומנויות בשוק התחרותי של הנפקות וכדומה.