גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: אביתר ניסן

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל שיגרה הבוקר (רביעי) מכתב לנשיא האוניברסיטה העברית פרופסור אשר כהן ובו קראה לו להעמיד לדין משמעתי את ד"ר קרולה הילפריך אשר השפילה סטודנטים שהגיעה במדי צה"ל לשיעור באוניברסיטה.

"בטוחני כי מייסדי האוניברסיטה העברית ראו במגני ארץ ישראל, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון חלק מהתגשמות חזונם במדינת ישראל", כתב גמליאל לכהן.

היא ציינה כי מדובר במקרה חמור שחייב להיות מטופל על ידי המוסד האקדמי. "לא יעלה על הדעת כי חיילות וחיילי צה"ל יועמדו בפני מצבים משפילים שכאלה. יש לאפשר לכלל משרתי כוחות הביטחון ללמוד באוניברסיטה במדיהם הרשמיים".

עוד הוסיפה השרה כי "על מדינת ישראל והחברה הישראלית להוקיר את משרתי כוחות הביטחון על תרומתם, לא להשפיל אותם. עלינו לתמוך ולסייע ככל שניתן באנשים אלו המוסרים נפשם יום יום עבור בטחון ישראל".

נזכיר כי בחדשות 'כאן' דווח שהסטודנטית התעמתה עם המרצה וציינה בפניה כי יש תכנית לימודים של אנשי צבא. המרצה ענתה לה - "זה לא הכיתה שלנו. את לא יכולה להיות נביאית, להיות כאן במדים ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית".

המרצה הטיחה בסטודנטית: "את חיילת בצבא של ישראל ויתייחסו אלייך בהתאם". הסטודנטית הבהירה כי אינה נכנסת לפוליטיקה ומשרתת כדי להגן על המדינה. "זה מפריע שאני יושבת במדים בכיתה?", שאלה התלמידה ונענתה - "ישנם אנשים שהחברה האזרחית חשובה להם כמו שהצבא חשוב לך ואת חייבת לקבל בסובלנות את סדר העדיפות שלהם כפי שהם מקבלים ומתעמתים עם סדר העדיפות שלך", אמרה המרצה בתגובה.

"אם יש לך משהו תכתבי מכתב, יש לי עניינים אחרים. הקשבתי מספיק ואמרתי לך מה אני חושבת. את לא מכבדת אפילו את הזמן שלי", אמרה המרצה בכעס.

מן האוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית מכבדת את כל הסטודנטים והסטודנטיות שלה כולל את אלה שבאים ללמוד בזמן שירותם הצבאי בין אם הם חיילי סדיר, קבע או מילואימניקים. באוניברסיטה לומדים חיילים רבים חלקם במסגרת שיתופי פעולה ייחודיים עם רשויות הביטחון השונות כולל צה"ל. הסטודנטים הללו גם מקבלים תמיכה אקדמית נוספת במידת הצורך. הנהלת האוניברסיטה העברית מגנה התנהגות בלתי מכבדת בין סטודנטים לסטודנטים ובין אנשי סגל לסטודנטים. האוניברסיטה והמרצה מתנצלות בפני הסטודנטית שחשה פגועה, ונמשיך לפעול למען חיזוק תחושת הביטחון האישי של כל סטודנט וסטודנט".