"קיצוץ בכיתות החינוך המיוחד-פייק ניוז"

כנס שנערך במכללת הרצוג עסק ביישום הרפורמה בחינוך המיוחד. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת הזים שמועות לא מבוססות אודות הרפורמה.

אלירן אהרון , כ"ה בטבת תשע"ט | עודכן: 12:56

פייק ניוז. מרגי בכנס
פייק ניוז. מרגי בכנס
צילום: יח"צ

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך, הדגיש השבוע בנאום בכנס בנושא החינוך המיוחד, כי בניגוד לדיסאינפורמציה שמופצת, לא יהיה קיצוץ בכיתות החינוך המיוחד בעקבות החוק החדש בנושא.

מרגי אף ציין כי בנוסף עוסקת הוועדה בימים אלו בהסרת הגבלת מרחק שעת נסיעה להסעה למוסד שיבחר ע"י ההורים.

הדברים נאמרו בכנס שערך החוג לחינוך מיוחד במכללת הרצוג בשיתוף ארגון קשר, ארגון הבית של המשפחות המיוחדות בנושא שותפות הורים ומורים בחינוך המיוחד.

הכנס עסק במפגשים שונים ובהתמודדויות של ההורים ושל מערכת החינוך והעלה דרכים לשפר את התקשורת ולשיקום יחסי האמון בניהם לצד דגש על הצורך שינוי חברתי כולל ביחס לילד ואף לבוגר בעל הצרכים המיוחדים.

במהלך הכנס התקיים פאנל בו השתתפו: עו"ד מנחם גולדין - מנהל יחידת המידע ומיצוי הזכויות של ארגון קשר, רויטל בר - מפקחת ארצית, באגף החינוך המיוחד במשרד החינוך. קובי קאולי - מדריך ארצי באגף החינוך המיוחד במשרד החינוך, וד"ר שושי פלמור - פסיכולוגית בכירה ומרצה בחוג לחינוך מיוחד במכללת הרצוג.

הפאנל שם על במה אחת, גם את נציגות ההורים, גם את נציגות המטפלים וגם את נציגות משרד החינוך לדיון משותף על יישום הרפורמה.

רויטל בר שיבחה את המכללה על העיסוק בנושא והדגישה "יש צורך להשקיע ביצירת אמון בין ההורים למורים ולהיפך, לצורך כך המשרד הקים פורטל הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים שנותן שירות להורים ובשיתופם. היישום של החוק יהיה הדרגתי וישנו שיתוף פעולה בין ארגוני ההורים לבין משרד החינוך על מנת להכיל את החוק בצורה הטובה ביותר. כמו שהמורה צריך לעשות שינוי תפיסה גם ההורה צריך לשנות את תפיסתו כלפי המערכת. החוק משפיע באופן ישיר על החינוך הרגיל. לכן יושקעו משאבים משמעותיים על מנת לעזור לבתי הספר הרגילים להתאים את עצמם לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים. יהיו דילמות רבות ביישום החוק ובהחלט ייתנו עליהן את הדעת בשיתוף ההורים. צפוי תהליך מדורג וממושך ביישום החוק".

שירה רוזנברג, ראש החוג לחינוך מיוחד שיזמה את הכנס יחד עם דינה פריד שמרכזת את לימודי התואר השני בחוג אמרה כי זהו שינוי כיוון "אם עד היום המערכת נתנה פחות מקום להורים ואפילו סברה שעדיף שיישארו מחוץ לתמונה, היום כמערכת אנחנו מבקשים להטמיע את העובדה שמי שמכיר הכי טוב את הילד ואת צרכיו- זה ההורים. בכנס ביקשנו להביא לשולחן את המורכבות שעשוי להיות בקשר בין הורים למורים לצד ההזדמנות הגדולה שבו, קודם כל, לילד עצמו".