חנאן עשראווי
חנאן עשראוויצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שרת החוץ האוסטרית, קארין קנייסל, הזמינה את הנציגה הפלסטינית חנאן עשראווי לקונצרט חגיגי של התזמורת הפילהרמונית של וינה שהתקיים לרגל השנה האזרחית החדשה.

המהלך עורר גינוי חריף מצד ראשי הקהילה היהודית באוסטריה שטענו כי מדובר בצעד שנוצל ע"י עשראווי על מנת לבצע "דמוניזציה נוספת של ישראל".

קניסל, שהתגוררה בעבר במשך שנתיים בישראל, פירסמה הודעה בחשבון הטוויטר שלה בה היא נראית עומדת לצידה של עשראווי ולצד התמונה כתבה "זה היה העונג שלי לקבל בברכה את הקול השפוי של הפלסטינים, ד"ר חנן עשראווי ובעלה אמיל, לקונצרט השנה החדשה של התזמורת הפילהרמונית של וינה".

עשראווי מצידה החזירה ציוץ בו כתבה "תודה לך קארין על הידידות והאירוח החם. קונצרט השנה החדשה היה עונג אמיתי. המוזיקה היא אכן שפה גלובלית וחוויה מרפאת. כמונו, גם אוסטריה ופלסטין חייבות להמשיך את הידידות שלהן".

בראיונות שהעניקה לכלי התקשורת באוסטריה תקפה עשראווי את ישראל וטענה כי מדובר במדינה ש"משעבדת פלסטינים ומפרה את זכויות האדם שלהם" ואף הוסיפה כי "האוסטרים מבינים כי ישראל היא כוח כובש ופלסטין כבושה ומשועבדת".

ההזמנה של עשראווי עוררה זעם בקרב ראשי הקהילה היהודית באוסטריה. אוסקר דויטש, נשיא הקהילה היהודית באוסטריה, פירסם בחשבון הפייסבוק שלו הודעת גינוי להזמנה. "מדוע מישהו צריך לתת במה לשונאת ישראל? חנן עשראווי ניצלה את ביקורה באוסטריה על מנת לבצע שוב דמוניזציה של ישראל. גם הישראלים וגם הפלסטינים סובלים מהמשטר הפלסטיני הנוכחי. עמידה על ערכים אירופאיים פירושה לא להזמין שונאי ישראל כמו חנן עשראווי לקונצרט של השנה החדשה", כתב דויטש.