אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Thinkstock

אחותו ההריונית, של אחד הקטינים העצורים בפרשה עליה הוטל צו איסור פרסום זומנה הבוקר לחקירה במשטרה.

שוטרים שזימנו את האחות סירבו לומר לה לשם מה הוזמנה והאם תיחקר באזהרה ואולם הערכה הרווחת היא שמדובר בתרגיל חקירה שנועד להפעיל לחץ על אחיה.

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את הקטין אמר הבוקר, "השב"כ ממשיך לעבור כל גבול בחקירה הזאת. אין לנו ספק שמטרת הזימון לחקירה של אישה בהריון היא להפעיל לחץ על החשוד, וכבר הבוקר פניתי ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לעצור את ההתנהלות הזאת. ברור לי שהתנהלות השב"כ נועדה להציג לאח כי האחות זומנה לחקירה בגללו דבר שעשוי להפעיל עליו עוד לחץ ובמיוחד בשעה שאסור על הקטינים לפגוש עם עורך דין המשמעות של תרגילי חקירה מהסוג הזה היא משמעות חמורה.

לצערי התחושה היא שהיחידה החוקרת לא באמת מבקשת לנהל חקירה הוגנת ולחתור לגילוי האמת אלא שכנראה קיבלו הוראה למצוא אשמים בכל מחיר".

בן גביר גם תוקף את ההדלפות המכוונות של השב"כ ומשטרת מחוז שי לתקשורת מאמש, "לצערי בימים הקרובים נשמע עוד ועוד רפש על נערי הגבעות כאשר המטרה ברורה: אותם גורמים מדליפים שפועלים בניגוד לחוק וחשופים לתביעה אזרחית, מטרתם היא להסיט את הדיון הציבורי משאלת ההתעללות והם סבורים שהטלת רפש על הצעירים תעזור להם במישור הציבורי. דווקא ההחלטה החשובה שקיבלנו לפני יומיים במהלכה פסלו כל הודאות נער קטין בחקירה שכזאת, צריכה להוביל לחשבון נפש של החוקרים, ולבחון את ההתנהלות שלהם מחדש".