נשיאות לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, החליטה בסוף השבוע לא לשלם כל תוספת לארנונה העירונית לשנת 2003, ולהתעלם מדרישת הרשויות המקומיות, גם במחיר של קנסות וסנקציות אחרות.

יו"ר ועדת הארנונה בלשכת התאום ונשיא לשכת ארגוני העצמאים זאב וינר אמר כי: "הגיע הזמן לעצור את המדיניות הבזבזנית של השלטון המקומי על חשבון בעלי העסקים המתחבטים בבעיות קיום קשות. החגיגות שלהן, כפי שבאו לידי ביטוי בדו"ח מבקר המדינה והממונה על השכר באוצר, חייבות להיפסק".

לדבריו, הגיע הזמן שגם ראשי הרשויות המקומיות יתחילו להתייעל ויפסיקו את מדיניות הבזבוזים חסרת הרסן שלהם על חשבון המגזר העסקי. "במקום לקצץ בשומנים שלהם, הם מעדיפים לקצץ בבשר החי של העסקים, שאינם מסוגלים לשאת את נטל המס הקשה הזה".

לשכת התאום של הארגונים הכלכליים החליטה גם להקים וועדת מומחים חיצונית אשר תבחן את כל הדרכים כדי להביא לשינוי קיצוני בחוק ולקבוע קריטריונים חדשים של המיסוי העירוני לעסקים.

ראשי המפלגות החלו בימים אלה לחזר אחרי ציבור העצמאים

ראשי המפלגות קבעו כבר פגישות עבודה עם נשיא לשכת ארגוני העצמאים, זאב וינר, כדי לדרבן אותו לגייס עבורם את ראשי הארגונים ולשכנע אותם להצטרף אליהם, כולל הבטחות לשיריון מקומות ברשימות לנציגי ארגוני העצמאים. הם הבטיחו גם להקים חטיבות מיוחדות לייצוג העצמאים במפלגות ולטפל בבעיות המעיקות על מגזר זה.

וינר אמר כי הודיע לכל ראשי הרשימות לכנסת שהעצמאים יהיו מוכנים לתת את קולם לאותן המפלגות אשר תפעל לקידום מגזר העצמאים ובעלי מעמד הביניים אשר נושאים את מלוא הנטל הכבד של המס. "כל מפלגה אשר תחרות על דגלה לטפל במגזר העצמאים ומעמד הביניים ולבטל את העיוותים הקיימים כלפיהם, תקבל את הסיוע של לשכת ארגוני העצמאים אשר תתגייס עבורם ואת אמון הבוחרים" אמר.

בימים אלה, עומדת לשכת הארגונים העצמאיים לסיים את הכנתו של מצע כלכלי מיוחד אשר יעלה את בעיות מגזר העצמאים המצע יופץ לכל ראשי המפלגות והם יתבקשו לחתום עליו ולהתחייב לפעול על פיו. "מפלגה אשר תחתום על המצע שלנו, תזכה לאמון שלנו" אמר וינר.

עד עתה כבר הצהירה סיעת שינוי על עמדתה לקידום מעמד העצמאים ובני מעמד הביניים ולפעול למענם כפי שהיא אכן עשתה בכנסת הקודמת והבטיחה לנשיא לשכת הארגונים העצמאיים להרחיב את הפעילות למען בעלי העסקים העצמאיים ומעמד הביניים.