מרכז חיים למשפחה
מרכז חיים למשפחהצילום: ללא

"מרכז חיים למשפחה" שהוקם ביישוב פסגות לזכר שמונת בני משפחת עטר שנספו בתאונת דרכים בכביש 90, ייחנך ביום שלישי הקרוב ביישוב פסגות.

בין הדוברים בכנס: הרב ראובן פיירמן, הרב יגאל לוינשטיין, השופט בדימוס פיליפ מרכוס, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ועו"ד שמחה רוטמן.

"כותרת הכנס היא: המשפחה: נאמנות. מחויבות, חיבור", אמר לנו הרב יעקב יהודה יקיר, בן קהילת פסגות ואיש מכון תורת המדינה. "הכנס הוא חלק מפרויקט הנצחת משפחת עטר והוא בשותפות של הישוב פסגות, מעלה – המרכז לציונות דתית, ומכון תורת המדינה".

"הכנס יעסוק בתפיסות הרוחניות והתרבותיות שמבססות משפחה בריאה ויציבה. כמו כן הוא יעסוק בהתמודדות שלהן אל מול תפיסות אחרות שרואות במודל היהודי מודל שאינו ראוי. הישוב פסגות, מתוך אובדן של משפחה שלמה, החליט להקים מרכז חיים למשפחה לחיזוק התא המשפחתי בישראל".

מה מהותו של מרכז חיים למשפחה?

"המשפחה היהודית, של אבא אמא וילדים, מאותגרת כיום במדינת ישראל. היציבות שלה, העוצמה שלה, הגודל שלה והיחסים בתוכה, דורשים תחזוקה והעצמה", הסביר יקיר.

"מרכז חיים למשפחה יתמודד עם האתגר בכמה כיוונים עקרוניים ובהרבה זוויות. המרכז יעמיק את ערכי היסוד של המשפחה ויתרגם אותם לישראלית מדוברת. המרכז ישלב כלים להתפתחות כלכלית משפחתית. המרכז יעסוק בליווי משפחתי למשפחות מאותגרות, הוא יחזק את הקשר המשפחתי הרב דורי ויחנך למחויבות והתחשבות שישפיעו על ההתנהגות בבית ובכביש".

כלומר, מדובר במחקר בשילוב חינוך וטיפול/ליווי?

"נכון מאוד. ראוי להדגיש כי מדובר במחקר תורני תרבותי שמייצר תודעה ומוביל למדיניות, ובזוויות הרבות שהזכרנו".