אייר אירופה
אייר אירופהצילום: יח"צ

מה היה לנו בתיירות השבוע?

עליה בלינות התיירים מול ירידה בלינות הישראלים

המחלקה למחקר כלכלי של התאחדות המלונות פרסמה את נתוני נובמבר 2018 במלונות בהשוואה לתקופה המקבילה בשנתיים שחלפו.

בנובמבר נרשמו כ-1.19 מיליון לינות תיירים, גידול של 4% לעומת נובמבר אשתקד ו- 22% לעומת נובמבר 2016. לינות התיירים היוו כ-57% מסה"כ הלינות. מרבית לינות התיירים נרשמו בירושלים (כ-35%) ובת"א (כ-20% מכלל לינות התיירים).

בלינות הישראלים שהגיעו לכ-878 אלף, חלה ירידה של 4% בהשוואה לנובמבר 2017 וירידה של 1% בהשוואה לנובמבר 2016.

סה"כ נרשמו בנובמבר כ-2.1 מיליון לינות, עליה של 1% בהשוואה לנובמבר 2017 ועליה של 11% בהשוואה לנובמבר 2016.

תפוסת החדרים בנובמבר, הסתכמה בכ-74% בממוצע, ללא שינוי לעומת נובמבר 2017 ועליה של 4% לעומת נובמבר 2016.

התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בנצרת, כ-85%, ירושלים עם כ-83%, ת"א עם 79%, ים המלח, טבריה וחיפה עם 75%, אילת עם 72 % ונתניה עם 61% תפוסה.

מצבת החדרים עמדה על 54,864, עליה של 2% לעומת אשתקד וכ-6% לעומת 2016.

מתחילת השנה (ינואר-נובמבר מצטבר):נרשמו 10.7 מיליון לינות תיירים, עליה של 9% לעומת אשתקד ו-12.6 מיליון לינות ישראלים, ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

טוביה צפיר מקדם את תיאטרון היידישפיל

טוביה צפיר נבחר לקדם את ההצגות החדשות של תאטרון היידישפיל לאורך השנה הקרובה.

מנכ"ל התאטרון, זליג רבינוביץ', מסר שההחלטה לבחור בטוביה צפיר התקבלה מאחר והוא דמות אהובה ואהודה בקרב קהל חובבי ההצגות ביידיש.

מקדמים את התיירות הבדואית ברמת הנגב

בימים אלה, יוצא לדרך פיילוט במסגרת פרויקט חדשני של הנגשת התיירות הבדואית ברמת הנגב בשיתוף פעולה עם חברת "נגב ברמה אחרת".

שיתוף הפעולה הוקמה שלוחת "שביל הידע הבדואי", המצטרף ל "שביל הידע החקלאי" ו"שביל הידע הסולרי", המהווים תחומי ידע שונים .

הפרויקט החברה תפעיל מוקד מידע והזמנות טלפוני ואינטרנטי, עבור יזמים בדואים שייקחו חלק בפיילוט, בתיאום צמוד עם יזמי תיירות מהמגזר הבדואי בנגב.

המסבירנים של הגליל

זה לא סוד שהגליל מציע שפע של אתרי מורשת והיסטוריה ארוכה המיועדת לכל הזרמים והדתות. אבל איך מסבירים על הגליל?

פרוייקט חדש ייתן מענה יעיל ופשוט לנושא.

הרשות לפיתוח הגליל והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל השקיעו 700 אלף ש"ח בפרויקט "מסבירנים", במסגרתו יוקמו 18 עמדות הדרכה קוליות באתרי תיירות ברחבי הגליל. הפרויקט צפוי להסתיים במהלך 2019.

בין האתרים - בית הכנסת העתיק בשפרעם, אתר רבי יוחנן הסנדלר במירון, הכנסיה המרונית בגוש חלב, בית הכנסת העתיק בגוש חלב, אתר רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה ועוד.
העמדות יספקו הסבר קולי בשלושה ערוצים – ערוץ דובר עברית, ערוץ דובר אנגלית לתיירים וערוץ מיוחד לילדים שימחיז עבורם קולית את הסיפור ההסטורי.

בחלק מהאתרים שולבו אמצעים נוספים המרחיבים את אפשרויות ההתרשמות מהאתר כמו משקפות או מפות פנורמיות עם שרטוט פני הנוף המאפשרות למטיילים להבין ולהכיר את הנוף סביבם.

עופרי סיידה מנהל פרויקטים הרשות לפיתוח הגליל: "הגליל מציע שפע של אתרי מורשת והיסטוריה ארוכה המיועדת לכל הזרמים והדתות בכל הגילאים. העמדות הקוליות יספקו הנגשה של המידע לכלל ציבור המבקרים, בקלות ובנוחות לטובת חווית ביקור איכותית, המותירה חותם חיובי ממושך"

שלומי אטיאס מנכל הרשות לפיתוח הגליל: "הפרויקט הוא חלק מ"נתיבי דעת", סדרת פרוקטים לשיפוץ ושדרוג קברי תנאים ואתרי מורשת של כל הדתות ברחבי הגליל פרויקט זה ישפר מאוד את חווית הביקור ואת כמות המבקרים באתרים הללו.

חברת התעופה האירופית הסדירה היעילה ביותר בעולם

אייר אירופה היא חברת התעופה האירופאית הסדירה היעילה ביותר בעולם, על פי הדו"ח שפרסם הבוקר Atmosfair, הארגון לאיכות הסביבה הגרמני, המדרג מדי שנה את 200 חברות התעופה הגדולות בעולם על פי יעילות האקלים שלהן; כלומר פליטת CO2 .

חברת אטמוספייר מפרסמת את הדו"ח השנתי במטרה להפוך את יעילות האקלים לגורם תחרותי, ובכך להגביר את המודעות בקרב הנוסעים. התוצאות מדגישות את היעילות של מטוס אייר אירופה, וכן את השיפור של החברה 5% במדד זה, לעומת השנה הקודמת.

לאייר אירופה צי מטוסי דריימליינר 787-9 ו- 787-8 שעוצמת הרעש שלהם פחותה ב 60% וצריכת הדלק נמוכה ב- 20% ולכן מטוסים אלו מייצרים פחות פליטות מכל מטוס אחר בגודל דומה. המחויבות של אייר אירופה לצי היעיל ביותר תתחזק בשנת 2019 עם הגעתו של ה- B737 MAX הראשון, אשר יתפאר בביצועים יוצאי דופן; זו תוספת נוספת למאמצי החברה להגיע לפסגות בענף התעופה העולמית.

החברה מפעילה כיום 8 טיסות שבועיות בקו תל אביב מדריד והחל מאפריל החברה הודיעה על הוספת טיסת בוקר נוספת ובכך תטוס תשע פעמים בשבוע לתל אביב.

האקדמיה לטיס להכשרת טייסים בארה"ב יוצא לדרך

לאחר פניות מצד אלפי מתעניינים ותהליך מיון שארך מספר חודשים וכלל מאות מועמדים, נבחרו 23 מועמדים למחזור הראשון של האקדמיה לטיס שהחל בשבוע שעבר.

הסטודנטים החדשים החלו באוריינטציה שתימשך כשבועיים ותתקיים בקמפוס אל על בנתב"ג, במהלכה יקבלו מידע מקיף על עולם התעופה בכלל ועל אל על בפרט. בתום האוריינטציה, הסטודנטים יטוסו בטיסת אל על למיאמי, פלורידה, שם יחלו בלימודים המעשיים.

נועם דורון, סמנכ"ל מבצעים באל על: "אנו שמחים להכריז על פתיחת המחזור הראשון של האקדמיה לטיס. מגמות התרחבות עולם התעופה והצטיידות במטוסים בארץ ובעולם, מצביעות על מחסור עולמי בטייסים. אנו באל על הזמנו לראשונה צעירים וצעירות לבחור בעולם התעופה כקריירה, ללמוד במסלול מעניין, חוויתי ומאתגר בעל אופק תעסוקתי. לאחר בחינה ממושכת של אלטרנטיבות, יצרנו מסלול ייחודי המשתמש בכל היתרונות המובנים של אל על בבניית מסלול לקריירה כטייסים מסחריים".

משתתפי הקורס הראשון מייצגים את כל קשת האוכלוסייה של הציבור הישראלי, בגילאי 21 עד 53. חלקם יוצאים למסע זה כשהם מלווים בבני משפחותיהם ומעתיקים את מגוריהם לצורך הקורס וחלקם בחרו לצאת למסע כשהמשפחה תומכת מהארץ.

ישראל מפספסת את התיירות המדברית

תיירות מדברית
תיירות מדבריתצילום: קובי פינקלר

אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, ערך השוואה של כמות המלונות בדרוג 3 עד 5 כוכבים הנמצאים בקו אווירי מקביל בנגב ובירדן, ובתנאי אקלים זהים.

לדברי איל סגל, בישראל נמצאו 9 מלונות לעומת 39 מלונות מקבילים בירדן, דבר המעיד על פופולריות וביקוש גבוה יחסית לתיירות המדברית, וניצול פוטנציאל טוב יותר מצד הירדנים.

הבדיקה נעשתה של שטח מדברי לאורך120 ק"מ, שאינו כולל את אזורי התיירות הדרומיים בשתי המדינות - אילת ועקבה. מאחר והם מציעים חוויה של תיירות על קו החוף ואינם משקפים חופשה מדברית.

פוטנציאל תיירות מדברית המפוספס בישראל אינו משפיע רק על ענף המלונאות, אלא גם על הכנסות של אטרקציות נלוות אליהן משווע המצב התעסוקתי בנגב, כמו טיולי ג'יפים וטיולים רגליים מודרכים, מסעדנות ועוד.