הרבנית פנינה שפירא הובאה למנוחות

הרבנית פנינה שפירא, אלמנתו של הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ''ל, הובאה למנוחות הבוקר (שישי) בירושלים.

הרבנית שפירא שנפטרה בגיל 101 היא אמו של ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא. מסע ההלוויה יצא ממרכז הרב לבית העלמין בהר הזיתים.

הרב איתן איזמן, מרבני הציונות הדתית, ספד בהלוויה, "צניעות זו החיות המיוחדת שלה, עם החן, עם החריפות והבקיאות. היתה מלווה את הרב לכל מקום שרק יכלה, לא רק בליווי פיזי אלא נכנסה למטבחים של בתי המלון ולמקומות שהיה בהם, נתנה הוראות מה לבשל ואיך לבשל, הכל כדי לדאוג לרב דאגה אמיתית מתוך תורה''

"הרב אהב לשמוע את העצות שלו, הקדוש ברוך הוא זיכה אותה בתבונה, בחוכמה ובצלילות דעת, הקודש היה חלק מההליכות המאוד מיוחדות שלה. הכירה את האנשים, ידעה מיד להגיד 'זה תוכו כברו וזה רק הנהגה חיצונית', וכך היתה כאישה מאוד מיוחדת גם בחוכמתה הפרטית.

"היתה קשורה מאוד לילדיה וכלותיה", סיפר הרב איזמן. ''היתה מתעניינת בכל אחד, מה שלום הילדים מה שלום הנכדים, הכירה את האנשים במהות הפנימית שלהם''.

הרבנית פנינה שפירא מובאת למנוחות

הרב יגאל לרר, ר''מ בישיבת מרכז הרב, ספד לרבנית שפירא וכינה אותה ''אמא של מלכות''. הוא סיפר ''זכינו להיות חלק ממשפחת מרכז הרב והרבנית הייתה יסוד הבית, יסוד הישיבה. אישה דגולה. מהווה את השרשרת לדורות הקודמים.

''אנחנו נפרדים היום מהרבנית שבנתה דורות של תורה. הפקיחות, המסירות והדאגה שלה, היא זכרה כל פרט ופרט לגבי כל המשפחה. הרבנית הייתה עומד לא רק מאחורי הקלעים אלא בקידמת הבמה וכולנו היינו מושפעים מהנהגתה וכל זה תוך מסירות ענקית למורינו ורבינו ראש הישיבה ר' אברום''.

ראש ישיבת מרכז הרב ובנה של הרבנית, הרב יעקב שפירא, אמר בהלוויה ''איך אפשר להיפרד מאמא? בשבת האחרונה שרנו לך 'אשת חיל'. את כל החיים הקדשת לאבא, לבנים ולתורה. אמא, איזו צניעות וענווה לימדת אותנו. לא היה יום אחד שלא התעניינה בישיבה ובתלמידים. אהבת את ירושלים ומעולם לא עזבת אותה. שבת שלום לך אמא''.

בנה הרב שמואל שפירא ספד גם הוא, ''אמא - זכית לעשות כל דבר שקשור לבניין התורה. זכית גם לכתר תורה ושבט הכהונה וזכית למלוכה למרות שלא רצית. בנית בית של תורה. זכינו לאמא צנועה עם מסירות נפש''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הודעת ניחומים: ''אני שולח תנחומים למשפחת שפירא על פטירתה של הרבנית פנינה שפירא, אלמנתו של הרב אברהם שפירא ז״ל, שהלכה הלילה לעולמה.

''הרבנית שפירא הייתה דוגמה ומופת לצניעות וחסד ובאישיותה הייחודית פעלה למען אהבת עם ישראל, בארץ ישראל, על פי תורת ישראל. היא תרמה רבות לישיבת ״מרכז הרב״, מספינות הדגל המובילות של הציונות הדתית. יהי זכרה ברוך לעד", הוסיף נתניהו.