חקירה, אילוסטרציה
חקירה, אילוסטרציהצילום: iStock

שרות הביטחון הכללי הוציא אחר הצהריים (שישי) צו חדש אשר מאריך את איסור המפגש של הקטינים עם עורכי דינם.

איסור מפגש הוארך עד למוצ"ש בשעה 22:00. אז יכול השב"כ להאריך את הצו שוב אם תהיה התפתחות בחקירה.

אם הצו לא יוארך צפויים הקטינים לפגוש אז את עורכי דינם לאחר שבוע שמצבם לא ידוע. במוצאי שבת תערך הפגנה בכיכר פריז בירושלים במחאה על התנהלות השב"כ בפרשה.

בתוך כך מאה רבנים מהציונות הדתית מפרסמים הבוקר (ו') מכתב גלוי אשר נשלח לרה"מ בנימין נתניהו, לשרת המשפטים שקד ולשר גלעד ארדן הממונה על המשטרה.

"אנו עוקבים בדאגה רבה אחר מעצר שלשת הנערים היהודים בידי השב"כ בימים האחרונים, כאשר עדיין נמנע מהם לפגוש עורך דין", כתבו הרבנים. "רק השבוע נחשפו שיטות החקירה הפסולות של השב"כ בפרשיית דומא, ורק השבוע פסל בית המשפט הודאות שנגבו בידי השב"כ מחשוד בפשיעה לאומנית".

לסיום כתבו הרבנים, "כאחראים על מערכות המשפט ואכיפת החוק, אנו מצפים מכם לדאוג שהנערים יקבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם כחוק, כמו כל נער וילד במדינת ישראל. חקירה שנועדה להגיע לחקר האמת לא יכולה להתנהל במחשכים ותוך רמיסת זכויות".

על המכתב חתומים רבני ערים, ראשי ישיבות ורבני קהילות שונות, בהם רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, הרב צפניה דרורי, הרב ד"ר אליהו זיני, הרב שמואל אליהו, הרב שמואל דוד, הרב יהושע שפירא, הרב אברהם גיסר, הרב זאב וייטמן, הרב אליקים לבנון, הרב אלחנן בן נון, הרב אלישע אבינר, הרב שמואל טל, הרב יהודה הלוי עמיחי, הרב נהוראי מאיר, הרב אלי אלטשולר ועשרות רבנים נוספים.

מכתב הרבנים המלא