כוחות מג"ב בג'אבל מוכבר. ארכיון
כוחות מג"ב בג'אבל מוכבר. ארכיוןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

גופתו של רחמן אבו ג'מאל, מבצע פיגוע הדקירה בתחנת המשטרה בארמון הנציב לפני כחודש וחצי, הושבה למשפחתו כשעתיים לפני כניסת השבת, ואלה קברו אותה במפגן של הסתה ועידוד לארגוני הטרור.

מסע הקבורה נערך בעארב-סווחרה הגובלת בג'בל מוכבר. במהלך מסע הקבורה נשמעו קריאות הסתה נגד מדינת ישראל ואף הונפו דגלי חמס פתח. כך נמסר מתנועת 'לך ירושלים' המציינת כי מסירת גופתו של המחבל מהווה שבירה של עיקרון עליו שמרה ממשלת ישראל במשך שלוש שנים, ולפיה גופותיהם של מחבלים תושבי ירושלים לא נמסרות לקבורה.

כזכור, עיקרון זה נועד לבלום מפגני הסתה כדוגמת זה שליווה את קבורתו של אבו ג'מאל, ואולם משום מה בחרה ממשלת ישראל לשנות את מדיניותה ולאפשר את קבורת המחבל.

נזכיר כי בפיגוע הדקירה נפגעו שני שוטרים באורח קל. שוטרים אחרים שנכחו בתחנת 'עוז' שבה התרחש הפיגוע השתלטו על המחבל וניטרלו אותו. שבוע מאוחר יותר הוא מת מפצעיו.

ב'לך ירושלים' מציינים כי "משפחת אבו ג'מאל אחראים למותם של 9 ישראליים ופציעת ישראליים רבים", ומונים סדרת פיגועים שבוצעו על ידי בני המשפחה: פיגוע הירי הרצחני בבית הכנסת בהר נוף, פיגוע הדריסה שבוצע על ידי טכנאי בזק מבני המשפחה, פיגוע בו נרצחו שלושה ישראלים, וזאת לבד מפיגועים שהביאו לפציעתם של ישראלים.