הפגנה על תנאי מעצר הקטינים

כאלף איש מפגינים הערב (מוצאי שבת) מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו במחאה על מעצר הנערים בשב"כ.

בתום ההפגנה החלו מפגינים להתעמת עם שוטרים ולחסום את כיכר פריז. מפגין אחד נעצר.

בהפגנה משתתפים הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע וחה"כ לשעבר מטעם מפלגת העבודה, יוסי דגן ראש מוא"ז שומרון, ישראל גנץ ראש מוא"ז בנימין ואליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע, רבנים ואישי ציבור נוספים.

הרב יהודה גלעד, רב הקיבוץ הדתי, הביע תמיכה בזכויות הנערים, "כל אדם בעל מוסר צריך להתנגד לשיטות חקירה שלא מכבדות זכויות אדם באשר הוא אדם", אמר הרב, "אנחנו דורשים שהחקירות יהיו בצלם. צריך לזעוק על עוולה שנעשית לכל אדם, על אחת כמה וכמה לנערים. יחד עם זה, צריך לומר שהשב"כ עושה עבודה חשובה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בהפגנה, "אנחנו לא נקבל פגיעה בזכויות אדם, זכויות האדם נועדו לאנשים שהם עצורים בחשדות כאלה. ובזה מערכת שלטון החוק נבחנת, בדיוק בנקודה הזו, וכרגע התוצאה היא נכשל, לא יכול להיות שמאפיונרים שיורים טילי לאו על בתים בנתניה, פדופילים ורוצחי ילדים, זכאים לפגישה עם עורך דין, וילדים בני 15 מישיבה ביהודה ושומרון לא זכאים לעורך דין.

תפקידם וחובתם של מערכת אכיפת החוק והמשטרה לחקור את האירוע הזה. אבל כל זה חייב לקרות תוך שמירה על זכויות אדם ועל זכויותיהם של עצורים בוודאי קטינים. לכן הגענו לכאן כדי לומר אמירה ברורה לראש הממשלה, לשרת המשפטים ולשר לביטחון פנים שממונים על המערכת הזו, אנחנו דורשים התערבות מיידית שלכם בפשע הזה וברמיסת הזכויות הזו של תושבינו וילדינו.

אני רוצה להבהיר אנחנו לא נשב מהצד כשפוגעים בזכויותינו. לא נעמוד מהצד כשמענים ילדים ושוללים את זכויותיהם. אני קורא לכל מי שרואה את עצמו לוחם למען זכויות אדם לא לעמוד מהצד כשנעשה הפשע הזה לאור יום".

חוסמים את כיכר פריזעמיחי בן דוד/TPS

אמו של אחד הנערים שנעצרו אמרה בהפגנה, "מיום שבננו נעצר אנו מוצפים בפניות של אהבה ובעיקר זעזוע גדול. זה לא רק מאבק שלנו אלא של כל העם", אמרה.

"נער נורמטיבי נחטף מכיתתו לעיני חבריו ורבו. יש כאן תחושת חוסר ביטחון קשה. אנו יודעים שנערים אחרים הוחזקו בתנאים קשים. אני אומרת לבני: 'אנחנו שולחים לך חיבוק'. אדוני ראש הממשלה, אני פונה אליך כאמא. זה קורה במשמרת שלך. עצור את העוול".

בהפגנה הוקרן סרטון של הרב חיים דרוקמן שקרא לשחרר את הנערים "אני פונה לראש הממשלה ממעמקי ליבי להורות לשחרר מיד את הנערים הקטנים, שלושת הנערים העצורים על ידי השב"כ".

עוד אמר הרב כי "אם יש איזה בעיה, מן הראוי לחקור אותם כפי שחוקרים כל אחד במדינת ישראל, אבל בשום פנים ואופן לא במרתפי השב"כ".

הרב אוהד קרקובר רב היישוב כוכב השחר קרא לקחת את הסמכויות מהמחלקה היהודית בשב"כ, "נתנו למשוגעים האלה סמכויות והם לא יודעים להשתמש בהם", אמר הרב.