דלק
דלקצילום: פלאש 90

בית משפט השלום באשדוד נתן תוקף של פסק דין להסדר פשרה, לפיו בדואים שהורשעו בגנבת 200 אלף ליטר דלק מצה"ל ישלמו הנתבעים למשרד הביטחון סך של 700,000 ש"ח בגין הנזק שגרמו.

ההסדר הושג לאחר שבמרץ 2017 הגישה פרקליטות מחוז דרום בשם משרד הביטחון, תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים נגד פואד, עזיז, חאלד ומוראד אלאטרש, כולם בני שבט אלאטרש, בגין נזקים כלכליים שנגרמו למשרד הביטחון.

השלושה פרצו לכלי רכב צבאיים, פרקו וגנבו מהם דלקנים ובאמצעות שימוש בדלקנים הגנובים, גנבו דלק בשווי של כ- 778,201 ש"ח.

בגזר הדין עמד ביהמ"ש על חומרת מעשיהם של הנתבעים ועל הפגיעה בביטחון הציבור והמדינה, "...היות ומדובר בגניבת דלקנים בהיקף משמעותי מצה"ל, הרי שיש בכך כדי לפגוע במוכנות המבצעית של צה"ל, וכנגזר מכך היה בכך להוות סיכון לפגיעה אמיתית ומשמעותית בביטחון הציבור".

בהתבסס על הרשעת הנתבעים בפסק דין חלוט, הוגשה כאמור התביעה האזרחית לתשלום סכום הנזק שנגרם למשרד הביטחון בגין מעשיהם של הנתבעים.

במסגרת התביעה, ביקשה המדינה מביהמ"ש להורות לנתבעים ביחד ולחוד על תשלום פיצוי בגין הנזק שנגרם למשרד הביטחון.

כאמור, הצדדים הגיעו להסדר פשרה, במסגרתו הודו הנתבעים במיוחס להם בכתב התביעה, נטלו אחריות על מעשיהם ותוך 90 יום התחייבו לשלם למשרד הביטחון סכום של 700,000 ש"ח. על פי ההסכם, אי עמידה בתשלום בזמן יגרור לחיוב הנתבעים בסך של 778,000 ש", בתוספת 20,000 ש"ח הוצאות משפט ושכר טרחה.