לפקח. יוגב
לפקח. יוגבצילום: אלירן אהרון

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) דרש הבוקר (ראשון) מיו"ר וועדת חוץ ובטחון, אבי דיכטר, לקיים דיון מעקב ופיקוח על אגף היהודים בשב"כ כהגדרתו.

לדברי יוגב, גורם כל שהוא צריך לדעת מה קורה עם אותם הילדים. "גם לאגף היהודים בשב"כ חייב שיהיה לו פיקוח במדינת ישראל" אמר יוגב, והוסיף "זה תפקידה של וועדת המשנה".

פנייתו של יוגב יועדה גם ליועץ המשפטי של הכנסת על מנת שיתחיל לפקח על מה שקורה בשב"כ, ובאגף היהודים בפרט.

בדבריו מדגיש ח"כ יוגב, שהוא נגד כל מעשה טרור ולקיחת החוק לידיים והוא אינו מזדהה כלל עם מעשיהם, אם אכן עשו זאת. אך אם זאת מדגיש ח"כ יוגב שלא יעלה על הדעת שבשב"כ מכניסים ילדים למעצר ועושים בהם ככל שברצונם.

"כבר חווינו את פרשת דומא שבה כבר יש נערים בבית פגועים ולא בהכרח אשמים. בפרשיות קודמות יש דברים שהם אכן חשפו, אבל יש דברים שהם אכן גם התעללו" אמר יוגב והוסיף: "מחד אכיפת החוק והסדר ומאידך גם פיקוח על אגף היהודים בשב"כ. לא ניתן שנערים פה יהיו כמו ברוסיה במרתפי הק.ג.ב יהיו נעלמים בלי שאיש יוכל לפקח. פה זה לא רוסיה. פה זה ישראל הדמוקרטית והיהודית. אם צריך נעניש גם את מי שצריך אבל גם יהיה פיקוח על מי שצריך לפקח".

אמש הותר בפעם הראשונה לחלק מהנערים לפגוש את עורכי דינם, לאחר שבוע שלם בו מנעו בשב"כ את המפגש, תוך פגיעה בזכותם של העצורים. ביציאה מהפגישה מסרו עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון חוננו, וכן עו"ד איתמר בן גביר שכמו שהם טענו מההתחלה, החשודים אינם קשורים כלל לפרשה.

"אין להם כל קשר ולשב"כ אין כל ראיה הקושרת אותם למעשה. הצו החריג אשר מנע מאתנו לפגוש את הקטינים נבע משיקולים פסולים, שכל מטרתו הוצאת הודאת שווא מהנחקרים, מהלך שלא צלח. הנערים הכחישו באופן ברור כל קשר למעשה. ולצערנו נחקרו גם בשבת" נמסר מטעם עורכי הדין.