תיעוד: שריפת הדגלתקשורת שב"כ

שירות הביטחון הכללי חושף הערב (ראשון) כי במסגרת חקירת רצח הפלסטינית עאישה ראבי בחודש אוקטובר, נתפסו ממצאים אשר מלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים של החשודים שנעצרו בחשד למעורבות במעשה.

כך למשל, בחומרים אשר אותרו במהלך חקירת החשודים בשב"כ, נמצא ברשותם סרטון המתעד שריפה של דגל ישראל על-ידי חלק מהעצורים בפרשה. בנוסף, נתפס בחדרו של אחד העצורים דגל ישראל ועליו הכתובת "מוות לציונים" לצד איור של צלב קרס.

בשירות הביטחון הכללי טוענים כי החקירות מתנהלות על פי החוק לסיכול טרור באשר הוא טרור. ''הטענה שנשמעה כאילו החשודים 'נחטפו' הינה מופרכת. החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם.

דגל ישראל שרוף
דגל ישראל שרוףצילום: תקשורת שב''כ

"מכוח החוק", מציינים בשב"כ, ''נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה. צעד זה ננקט מעת לעת כלפי חשודים ערבים ויהודים כאחד. באי כוחם של החשודים הגישו שני עררים לבית המשפט המחוזי נגד מניעת הפגישה ולאחר שבית המשפט נחשף לחשד החמור ולראיות שנאספו, בית המשפט דחה את הערר הראשון ואת הערר השני דחה נוכח הסכמת הסנגורים להאריך את המניעה לפרק זמן מוסכם נוסף''.

בשב"כ גם מבהירים כי הנחקרים מוחזקים לפי נהלי השב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס.

''הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו'', מוסיפים בשירות הביטחון הכללי.

צילום: תקשורת שב"כ
צילום: תקשורת שב"כ

על פי הודעת השב"כ, במהלך שהותם סופקו לנחקרים כלל צרכי הדת, לרבות ציוד תפילה ובגדים, ולרבות האפשרות להתפלל בשבת. ''הנחקרים מקבלים אוכל כשר, לא עלו כל תלונות מצידם לגבי איכות או כמות האוכל.

"במהלך הדיונים שהתקיימו עד כה בעניין הנחקרים בבימ"ש השלום ובביהמ"ש המחוזי לא העלו הנחקרים טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי או כל טענה בנוגע ליחס אליהם מצד גורמי החקירה. יודגש כי במהלך הדיונים שאלו שופטים את הנחקרים לגבי מצבם במהלך הדיונים וכאמור לא עלו טענות בנושאים אלה מצידם''.

''שירות הביטחון הכללי לא ירתע ממסע הכפשות והדה לגיטימציה המתנהל ע"י גורמים בעלי אינטרס, וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעולות טרור, ויעשה כן באמצעות כל הכלים העומדים לרשותו ע"פ חוק", הוסיפו בארגון.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג נער שנעצר במסגרת הפרשה, מסר בתגובה להודעת השב"כ: ''היינו כבר במספר דיונים בבית המשפט ומעולם החוקרים לא ייחסו לנחקרים את החזקת הדגל עם הסמל המתועב, היה לי ברור היום אחרי שבית המשפט רמז לשב"כ שלמעשה אין חומר בתיק כי זה רק שאלה של זמן עד לספין של דוברי שב"כ ואכן ספין זה לא איחר לבוא.

עו"ד בן גביר מתכוון לפנות כבר הערב בהתרעה לפני תביעת לשון הרע נגד אנשי שירות הביטחון הכללי, ''כשהשב"כ בלחץ כל הדרכים כשרות ולכן נשמע בימים הקרובות ספינים נגד החשודים שהם אנטי ציונים וכדומה, בפועל מדובר בילדים טובים שאוהבים את מדינת ישראל".

באשר לדגל ישראל ששרפו הנערים אומר בן גביר ''אני זוכר היטב כיצד שתלו את סוכן השב''כ רביב שהניף שלטי אס.אס. והכתים ציבור שלם. איני יודע האם זה המקרה אבל מוכרח להודות שהעיתוי של הוצאת ההודעה, והלחץ שהשבכ נמצא בו, עשויים להוביל אותם לטעות שוב וכפי שטעו בפרשת אבישי רביב, הם יעשו זאת גם כעת".