אל על. ארכיון
אל על. ארכיוןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (שני) כתב אישום נגד תשעה מעורבים בפרשייה של הברחת קוקאין לישראל בטיסות חברת אל על.

הנאשמים הם חנניה כנפו (51), ב.ב. (58), רמי יוגב (54), יניב חזן (41), רועי חן (37), אסי בן אבו (37), אבי פרץ (34), שחר לוי (40) ואשר מסילטי (56).

התשעה מואשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן (קוקאין). מסילטי נאשם גם בייבוא נשק שלא כדין. חן נאשם גם בהפרת הוראה חוקית.

על פי כתב האישום, בין כנפו לב.ב., חזן ולוי קיימת היכרות ארוכת שנים. במשך שנים ארוכות, עבד א.א., עד המדינה, באגף הביטחון של חברת אל על, עד שהוחלף בתפקידו בשנת 2010 על ידי יוגב. בין השניים שררו קשרי חברות הדוקים במשך שנים רבות.

החל משנת 2010 ועד למעצרו, עבד יוגב כראש מדור פיתוח ואמצעים באגף הביטחון של חברת אל על. במסגרת עבודתו באל-על וסיווגו הביטחוני, הייתה ליוגב גישה לאזורים מסווגים בנתב"ג, בין היתר למטוסים הנמצאים בשטח האווירי בנתב"ג. ב.ב. הנו עו"ד ובינו לבין עד המדינה שררו קשרי חברות הדוקים במשך שנים רבות.

הנאשמים, כל אחד על פי המיוחס לו בכתב האישום, החליטו לייבא סם מסוכן מסוג קוקאין וב- 10 הזדמנויות שונות ייבאו את הקוקאין לישראל במשקל כולל של כ-150 ק"ג. כמו כן, מיוחסת לנאשמים עבירה אחת של ניסיון לייבא קוקאין במסגרת אותו הקשר.

עד המדינה וכנפו נפגשו מספר פעמים בביתו של עד המדינה לצורך בחינת אפשרות של ייבוא קוקאין לישראל. לאחר מספר פגישות ביניהם רקמו השניים את התוכנית הפלילית לייבוא הקוקאין לישראל.

לפי התכנית, פרץ וחזן, אשר הוצגו בפני עד המדינה כאנשיו של כנפו, העבירו לו תאריכים שונים בהם הם מעוניינים לייבא את הקוקאין ועד המדינה בדק אם ביכולתו לייבא את הקוקאין לישראל ללא בידוק בנתב"ג. לאחר תאום מועד לייבוא הקוקאין, דאגו אנשים מטעמו של כנפו להעברתו מיוהנסבורג לישראל באמצעות בלדר אשר נשא את הקוקאין במזוודת יד, כל זאת מבלי שהמזוודה תיבדק על ידי גורמי ביטחון. עם נחיתת המטוס, דאג עד המדינה כי יוגב יקבל את המזוודה מידיו של הבלדר מיד עם פתיחת דלתות המטוס וידאג להעברתה ללא בידוק אל מחוץ לשטח השדה. לאחר מכן, המזוודה נמסרה לנהג מטעמו של כנפו אשר המתין בנקודה שנקבעה מבעוד מועד על ידי הצדדים.

את התיאומים שבוצעו בדרום אפריקה לצורך הייבוא ואת קבלת הסמים בארץ, ביצעו אנשים מטעמו של כנפו- כאשר חזן ופרץ שימשו כאנשי השטח של כנפו ופיקחו על העברת המזוודה ובה הקוקאין בבטחה מהבלדר לידי יוגב וממנו לידי הנהג, כל זאת כשהם בקשר רציף עם עד המדינה ועדכנו אותו בדבר התקדמות התוכנית הפלילית. חן שימש כנהג שתפקידו לקבל את המזוודה עם הסמים מיוגב וכן, במספר הזדמנויות, העביר לעד המדינה תשלום עבור חלקו בייבוא הקוקאין. לוי שימש באישומים המיוחסים לו בכתב האישום כנהג שתפקידו היה לקבל לידיו מיוגב את המזוודה עם הקוקאין.

תפקידו של ב.ב. היה לסייע להוציא את תוכנית הייבוא לפועל ולגייס את עד המדינה לצורך הפעלתו של יוגב בנתב"ג. בן אבו שימש כבלדר באישום השישי ובאישום השמיני בכתב האישום. מסילטי שימש כבלדר וכאחראי על הוצאת הייבוא לפועל ביוהנסבורג.

במסגרת הקשר, פעלו הנאשמים כיחידה מבצעית מתוכננת ומאוגדת, כשלכל אחד מהם תפקיד מוגדר כדי להבטיח שתוכניתם לייבוא הסם תצא לפועל- הכל על דעתו ובניצוחו של כנפו. הנאשמים קבעו מראש מועד טיסה בה יתבצע ייבוא הסם, ווידאו כי המזוודה עם הקוקאין תעבור ללא שיקוף בשדה התעופה ביוהנסבורג וכי הבלדר המוביל את המזוודה עם הקוקאין יעביר לידי יוגב את הקוקאין מיד עם נחיתת המטוס בישראל. יוגב העביר את המזוודה עם הקוקאין לידי מי מהנאשמים האחרים אשר שימש כנהג באותו אירוע ומשם נסע הנהג עם הקוקאין.

בבקשת המעצר כתבו עוה"ד רוסו וחסון, "...משיב 3 (יוגב), אשר תפקידו היה לקבל לידיו את המזוודה עם הקוקאין בפתח המטוס מידי הבלדר, הפר בצורה בוטה וגסה את האמון שניתן בו במסגרת תפקידו... ובמקום לשמש כשומר הסף אשר מבטיח שמירה על הביטחון של המבקרים בשדה ושל אזרחי המדינה, השתמש ביכולתו לנוע באופן חופשי בתחומי השדה והשטח האווירי ללא בידוק לצורך ייבוא של קוקאין לישראל." ".....לאור חומרת מעשיהם של המשיבים ולאור העובדה כי.. קשרו קשר במסגרתו ייבאו לגבולות מדינת ישראל, בעשר הזדמנויות שונות, כמות עצומה של כ- 150 ק"ג סם קטלני ומסוכן מסוג קוקאין והעובדה כי התוכנית הפלילית יצאה לפועל בשל שיתוף הפעולה של משיב 3, אשר היה אותה עת בתפקיד ביטחוני בכיר בחברת התעופה של אל-על, נראה כי אין חלופה שיש בה כדי להבטיח את מטרות המעצר, ועל כן מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מעצר המשיבים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם."