ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטינית
ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטיניתצילום: רויטרס

בימים אלו מתקיימת אליפות אסיה בכדורגל, המפעל המקביל לטורניר היורו היוקרתי של הכדורגל האירופי, שבין הנבחרות שנמנות על האליפות אפשר למצוא לא מעט נבחרות ערביות בהן הנבחרת הפלסטינית.

את הנבחרת הפלסטנית מאמן נוראדין אולד עלי האלג'יראי, כשאמש פתח עם נבחרתו את שלב הבתים הראשון של הטורניר היוקרתי בתיקו 0:0 מול נבחרת סוריה.

הנבחרת הסורית הייתה טובה בהרבה מזו הפלסטינית, אך לא הצליחה למצוא את הרשת ומי שנמצאת אחרי הסיבוב הראשון בראשות הטבלה של הבית שלהן, בית ב', היא נבחרת ירדן שגברה בתוצאה 1:0 על נבחרת אוסטרליה שמאיישת את המקום האחרון בבית.

בינתיים מסתבר כי גם מבלי שנבחרת ישראל לוקחת חלק בטורניר בו שיחקה בשנותיה הראשונות ובשל חרם ערבי הועברה לשחק ביבשת אירופה, מתערבבים הפוליטיקה והספורט אצל הקבוצות הערביות.

מחשיפת וואלה! ספורט עולה כי מאמן הנבחרת הפלסטינית ביקש לזמן למשחקים באליפות היוקרתית מספר שחקנים, אך נענה בסירוב על ידי יו"ר ההתאחדות לכדורגל - ג'יברגיל רג'וב.

על פי החשיפה, המאמן האלג'יראי עלי ביקש לזמן לסגל הנבחרת הערבית את עלי חטיב ועלאא אבו סלאח, שניים שכבר שיחקו בעבר במדי הנבחרת הפלסטינית, אך נענה בשלילה על ידי רג'וב כשהסיבה היא בשל עובדת היותם משחקים בתוך תחומי ישראל.

בעוד חטיב נמנה על סגל קבוצת הפועל חדרה, העולה החדשה והמפתיעה שהעפילה אל ליגת העל אשתקד, אבו-סלאח משחק בקבוצת הפועל איכסל מהליגה הנמוכה, קבוצה ערבית לכל דבר ועניין.

את רג'וב, שידוע כמי שמערבב לא פעם ולא מעט בין פוליטיקה וספורט זה לא מעניין. גם לא הצלחת נבחרתו.