"להעצים ולחזק את רכזי לימוד הרמב"ם"

החמ"ד ערך שבת גיבוש לרכזי הלימוד של תוכניות הרמב"ם היומי בבתי הספר לבנים ולבנות. "מכירים תודה למי שפועלים בהתנדבות"

ערוץ 7 , א' בשבט תשע"ט

חלק מהרכזים לאחר השבת המשותפת
חלק מהרכזים לאחר השבת המשותפת
צילום: אילן דרמון

הצלחתו של פרוייקט הרמב"ם היומי בקרב למעלה מ-25 אלף תלמידים היא כבר מזמן שם דבר, אבל צריך לזכור גם את האנשים שעומדים מאחורי ההצלחה - מאות רכזי לימוד שדואגים מדי יום לשבת עם התלמידים וללמוד איתם דרך קבע את הפרק או המצווה היומית.

בשבת האחרונה הכיר החמ"ד תודה למאות הרכזים הפועלים במסגרת לימוד הרמב"ם היומי במוסדות השונים, וקיים עבורם שבת משותפת.

הרב ד"ר יהודה זולדן, מפמ"ר תלמוד ותושב"ע בחמ"ד מספר לערוץ 7 כי השבת היתה מוצלחת במיוחד. "זו הזדמנות של פעם בשנה להעצמה, חיזוק ושיח הדדי", הוא אומר.

הרב זולדן מציין כי יש תועלת עצומה בשבת מסוג זה. "האורח המרכזי של השבת היה הרב חיים סבתו והוא עסק הרבה בעניין של סיפור ברמב"ם ככלי חינוכי לתלמידים. הוא דיבר הרבה על הסדר המשמעותי מאוד ברמב"ם - שבגללו הלימוד מאוד תפס בקהילות השונות".

לדבריו, "חשיבות נוספת היא שהרכזים מקבלים הזדמנות לדבר יחד, לשתף את השיטות להעברת השיעורים, לשמוע כיצד זה מועבר באופן דומה אבל מעט שונה בכל מקום. פגשתי שני רכזים שהיו בשבת איתנו וסיפרו שהיה מדובר באירוע מאוד מעצים ומחזק. בכל זאת, אלו אנשים שפועלים בהתנדבות על חשבון ההפסקה שלהם - וזו הדרך שלנו, בין היתר, להכיר להם טובה על כך".

"יש אלפי תלמידים שלומדים בכל יום רמב"ם", מוסיף הרב זולדן, "יש כאלו שלומדים פרק ויש כאלו שלומדים מצווה בספר המצוות. פרוייקט שהולך ותופס תאוצה מיום היווסדו לפני שבע שנים בכל בתי הספר, בעיקר בכיתות החטיבה ומעלה, הן אצל בנים והן אצל בנות. אחרי הכל מה שחשוב הוא שבלימוד הרמב"ם מגיעים להמון נושאים ומצוות שבמסגרת הלימודים הרגילה התלמיד לא מגיע אליהם".

הוא מציין כי הלימוד יוצר גם קביעות חשובה אצל התלמידים והתלמידות. "יש עוד עניין: השקידה וההתמדה. זה יוצר שיגרה, של כמה דקות לימוד בכל יום. זה תופס את הילדים מאוד. גם אם לא מבינים מאה אחוזים אבל התלמיד או התלמידה נפגשו ושמעו את הדברים. זה מכניס אותו לקביעות וזה חלק חשוב בחינוך".