לפיד
לפידצילום: אלעד גוטמן

יו"ר מפלגת ''יש עתיד'', ח''כ יאיר לפיד, נאם הערב (שלישי) בכנס פתיחת הקמפיין של המפלגה ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הצהרתו אתמול בנוגע לחקירותיו.

''אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא היתה הודעה דרמטית, זו היתה הודעה היסטרית. אני מכיר את ביבי המון שנים, הוא קורס תחת הלחץ", טען לפיד.

''מדינה עם אתגרים מורכבים לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם עצבים רופפים. השתלח בשלטון החוק בשידור חי כאחרון העבריינים. לא ניתן לנתניהו לגרור את המדינה איתו ביחד בדרך למטה. יש פה מדינה מר נתניהו. המדינה יותר גדולה ממך ויותר חשובה ממך''.

לפיד הוסיף ''צריך להגיד לנתניהו גם תודה על העבר. עשה גם דברים טובים. אבל אחרי אתמול ברור שאי אפשר להמשיך ככה. הוא כבר לא יטפל בשום דבר שנוגע לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים. זה לא מעניין אותו. אותנו כן. אותנו זה כל מה שמעניין.

''אני יכול להיכנס מחר בבוקר למשרד רה״מ ולהתחיל לעבוד. להוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לוועידה איזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלשתינים. לשים סוף לכפיה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית", הוסיף יו"ר מפלגת יש עתיד.

מהליכוד נמסר בתגובה: ''ההודעה של לפיד תהיה דרמטית רק אם הוא יגלה סוף סוף לציבור בביתו של איזה איש עסקים הוא קיים את עשרות הפגישות הסודיות שלו עם נוני מוזס, כשהוא נתן לו את החוק לסגירת ״ישראל היום״ וקיבל סיקור אוהד בידיעות אחרונות ו-ynet''.

בסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיבו לנאומו של ח''כ יאיר לפיד, ''אזרחי ישראל לא יקבלו הטפות מהפוליטיקאי המזגזג ביותר, שעסוק בלהשכיח את היותו שר אוצר מהכושלים שידעה ישראל. רק אתמול הצלחנו לתקן עוול נוסף שעשו לפיד וגרמן, שביטלו בשרירות הרחבת טיפולי שיניים לילדי ישראל ואנחנו החזרנו להם את זה.

''היום כולם כבר יודעים את מה שליצמן אמר מהרגע הראשון: לפיד לא השתנה ונשאר אותו דבר, איש של שנאה ומדון, שמבסס את ערכי מפלגתו על הסתה ושקרים", הוסיפו מקורבי ליצמן.