נדב ארגמן
נדב ארגמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש השב״כ נדב ארגמן חשף אתמול (שני) כי מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות שייערכו בישראל, באמצעות סייבר ופצחנים.

על פי הדיווח בחדשות 2, ראש השב"כ אמר את הדברים בכנס אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב.

"מדינה זרה תתערב בבחירות הקרובות. אני יודע לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר", הדגיש ארגמן.

לפי שעה הצנזורה הצבאית לא מאפשרת לדווח מה עוד נאמר במפגש הסגור, מעבר לציטוטים הללו.

בעקבות פרסום הדברים, שירות הביטחון הכללי פרסם הודעה חריגה שבה הוא ביקש להבהיר כי למדינת ישראל וקהיליית המודיעין, יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה על מערכת הבחירות בישראל, במידה ויהיו כאלו. ''ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל", אמרו בשב"כ.

ח"כ רויטל סויד (העבודה) התייחסה לאזהרת ראש השב"כ. ״ראש הממשלה חייב להפסיק לעצום עיניים ולעסוק ב'אכלו לי, שתו לי' ולפעול למניעת התערבות זרה בבחירות בישראל", אמרה סויד. "אני מתריעה על זה כבר שנה! כיו"ר שדולת המרחב הוירטואלי פניתי למערך הסייבר, למבקר המדינה וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה שיערכו למניעת התערבות זרה בבחירות, כפי שאירע בארה"ב.

''למרות שצלצלתי בכל פעמוני האזהרה שיכולתי והתרעתי על שימוש בבוטים ופרופילים מזויפים, לצערי אני בכלל לא בטוחה שהמדינה ערוכה למנוע את האיום הקריטי הזה", הוסיפה חברת הכנסת.