יואב גלנט
יואב גלנטצילום: אלירן אהרון

שר העלייה והקליטה יואב גלנט הודיע היום (רביעי) על הצטרפותו למפלגת הליכוד. השר גלנט חתם על טופס התפקדות למפלגה והודיע על ריצה בפריימריז לרשימת ''הליכוד''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הצטרפותו של השר גלנט ואמר: "אנחנו מקבלים היום לשורות הליכוד את השר יואב גלנט. יואב, אלוף במילואים, שירת בצה"ל 35 שנים. היה מפקד השייטת, אני זוכר את פגישותינו שם. הוא פיקד על הרבה מבצעים, רובם עלומים.

"היה מפקד פיקוד דרום, כולל במבצע 'עופרת יצוקה'. בשנים האחרונות הוא שירת כשר מצויין בממשלה וגם כחבר קבינט", הזכיר נתניהו. ''אני רוצה להגיד לכם שכחבר קבינט אני התרשמתי עמוקות מהרצינות שלו, מהאחריות שלו, מהמקצועיות שלו בדרך שבה הוא סייע לי ולממשלה לקבל החלטות מאוד חשובות, חלקן מאוד נועזות, כדי להתמודד עם האתגרים הביטחוניים סביבנו.

"קודם כל מניעת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, דבר שאנחנו עושים בהצלחה מרובה, וגם בפעולות מרובות שבשלב הזה השתיקה יפה להם".

נתניהו הדגיש, ''התרומה שלו תהיה לא פחות גדולה גם בשורותינו. אני רוצה לברך אותו על ההצטרפות הזאת לליכוד. יש לנו עוד משימות גדולות לעשות ביחד. ברוך הבא".

השר יואב גלנט אמר "למעלה מ-40 שנים אני חייל, בשליחותה של מדינת ישראל. שדות הקרב מוכרים לי היטב, כלוחם וכמפקד בקומנדו הימי, כמפקד שדה בחזית הלחימה לאורך עשרות שנים, וכחבר הקבינט הביטחוני – מדיני.

"לאורך שנות שירותי השתתפתי ופיקדתי על מבצעים רבים, חלק ניכר מהם נשאר חסוי ועלום עד היום. מעולם לא נרתעתי מקשיים ומאתגרים, נהפוך הוא, בעשרות שנות השירות שלי פעלתי, יחד עם רעי לנשק - אחי הלוחמים, יום אחר יום, חודש אחר חודש, במקומות מסוכנים, קרובים ורחוקים.

"תעוזה, נחישות והתמדה נדרשות להובלת המשימות ולנשיאה באחריות - מקור העוצמה ממנו ינקתי כח, מאז ועד היום, היה ועודנו אמונתי המוחלטת בחיוניות של מדינת ישראל ושל צה"ל כגורם המבטיח את נצחיותו של עם ישראל, בציון ובתפוצות".

''מאז היווסדה, נמצאת ישראל תחת איום. העוצמה הבטחונית והצבאית, הן המקנות חיים למדינת ישראל והיא המאפשרת, שגשוג וצמיחה לאזרחיה''.

גלנט פנה בדבריו לנתניהו, ''אדוני ראש הממשלה, בשנים האחרונות אני עוקב מקרוב, כחבר הקבינט וכשר בממשלת ישראל, אחר האופן המרשים וההחלטי בו אתה מנהיג את מדינת ישראל, בעולם סוער ובאזור עוין.

"אני נמצא לצידך ורואה את קור הרוח ושיקול הדעת בהחלטות מורכבות ביותר, הנוגעות לנושא מרכזי אחד- ביטחונם של אזרחי ישראל וביצור כוחה ומעמדה של מדינתינו. למרות המאבק המתנהל כנגדך וכנגד הדרך הלאומית והציונית אותה אתה מוביל בנחישות, אני רואה מקרוב כיצד אתה מנווט בחכמה ובנחישות את מדינת ישראל במציאות רבת אתגרים- יישר כח.

"היום אני גאה להצטרף לשורות תנועת הליכוד ומצפה לקחת חלק מרכזי בהמשך העשייה הבטחונית, החברתית והכלכלית במדינת ישראל. זוהי זכות עבורי להיות חלק ממשפחת הליכוד, התנועה הכי לאומית, הכי שורשית והכי דמוקרטית במדינת ישראל.

''גם הממשלה הבאה תורכב ע"י בנימין נתניהו בראשות הליכוד, ואני מתחייב להתייצב לצידו, להמשיך ולהוביל יחד מדיניות בטחונית נחושה לצד תפיסה חברתית וכלכלית נאורה. אדוני ראש הממשלה, תודה אישית על האמון ועל השותפות, האתגרים רבים. לא תמו מלחמות ולא נדם שאון הקרבות, אך ידינו תמשיך ותהיה על העליונה בכל מאבק. תחת הנהגתך נעשה ונצליח".