אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, גזר על דוד מלול ארבע וחצי שנות מאסר, פיצוי של 50 אלף ש''ח וקנס כספי בסך 17 אלף ש''ח בגין עבירות חטיפה, שוד בנסיבות מחמירות והתפרצות למקום מגורים.

מלול הורשע בכך שבאוגוסט 2014 ארב יחד עם אדם נוסף למקבץ נדבות, הלוקה בשכלו, האוסף כסף באולם שמחות. כאשר מקבץ הנדבות יצא מהאולם לכיוון תחנת האוטובוס, חטפו אותו הנאשמים, אזקו אותו והכניסו אותו לרכב, תוך שהציגו עצמם כשוטרים.

מקבץ הנדבות נכבל והושם בבגאז' של הרכב. כבר ברכב שדדו הנאשמים את כספו של האיש ולאחר מכן נסעו לביתו וגם שם נטלו כסף נוסף. בהמשך לקחו השלושה את מקבץ הנדבות ברכבם ונמלטו לאחר שהוציאו מהרכב והשאירו אותו לבדו בכביש בינעירוני בשעת לילה מאוחרת.

בגזר הדין כתב השופט כי "מה שעשה הנאשם כלפי המתלונן היה אכן אכזריות, אלימות והתעללות. ידמה כל אחד בנפשו כיצד מרגיש אדם בן 61, מוגבל שכלית, שנאזק, פיו נחסם בסלוטייפ והוא הושם בבגאז'".

בנוסף ציין השופט את הפרשי ה"מעמדות" בין הנאשם לבין המתלונן: "לא רק הפער שבין בחור צעיר ונמרץ לבין אדם מבוגר בעל מוגבלות שכלית, אלא עצם ההתחזות לשוטר יצרה פער נוסף של היררכיה בין איש מרות לבין אזרח שומר חוק".

התיק נוהל על ידי עו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים, שאמר כי ״גזר הדין מבטא את הסלידה ממעשיו של הנאשם אשר פעל באכזריות כלפי המתלונן תוך ניצול גילו ומוגבלותו. בית המשפט בהחלטתו הכיר בנזק הנפשי שנגרם לנפגע העבירה כתוצאה מהארוע הקשה״.