מרק הוא בדיוק המאכל שיתאים לחורף
מרק הוא בדיוק המאכל שיתאים לחורףצילום: דנה מאירסון

כך חושבים גם בחברה לתיירות אשדוד, שמקיימת את פסטיבל סיפורי מרק. מט"ו בשבט ועד י"ז בו יוסיפו 20 מסעדות בעיר לתפריט שלהן מנת ספיישל של מרק שהשף או הבעלים אוהבים במיוחד, והיא תימכר ב-10 שקלים בלבד. בתיאבון.

***

בשנה שעברה השתתפו אלף איש, השנה מצפים אפילו ליותר. סדר ט"ו בשבט בסימן 'התוועדות טוב הארץ' ובו התענגות על פירות ארץ ישראל ולימוד תורתה יתקיים בראשון בערב, ליל ט"ו בשבט, בבנייני האומה. בתוכנית שמוביל הרב נתנאל יוסיפון ישתתפו הראל טל והרב שמואל אליהו, ובסיומה יתקיים מופע מלא של יונתן רזאל. ללא תשלום, הרשמה בטיק צ'אק.

***

מרגישים מעופפים? שבוע החלל הישראלי שיתקיים מט"ו בשבט ועד כ"ג בו נועד בדיוק בשבילכם. במוזיאון בלומפילד למדע, למשל, יתקיימו ביום שני ושלישי כ"ב-כ"ג בשבט סדנאות בנייה, התנסויות מדעיות, משחק משפחתי משעשע, תצפיות אסטרונומיות והרצאות בנושא החלל ללא תשלום. לפעילויות נוספות כדאי לעקוב אחרי המידע באתר סוכנות החלל הישראלית.

***

לפני 30 שנה הוציא העיתונאי שאול מייזליש את הביוגרפיה של הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, שהיה רבה של המחתרת האירית ואחד ממבשרי העצמאות האירית. הרב היה גם איש מדע ומדינאי ורבה הראשי של מדינת ישראל במשך 25 שנה. בספר, שיוצא כעת במהדורה מחודשת, גילויים מרתקים על חייו, משנתו ופועלו. 'רבנות בסערת הימים', ידיעות ספרים.