יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: הלל מאיר/TPS

האיחוד החרדי בדרך? 'וועדת השמונה' של אגודת ישראל שהתכנסה אתמול דנה, בין היתר ביוזמת איחוד המפלגות החרדיות.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', סגן שר הבריאות יעקב ליצמן דחף בישיבה לקידום היוזמה. "ש"ס מדשדשת בסקרים בין 4 מנדטים לאחוז החסימה, איך אנחנו יכולים לתת לש"ס להתרסק ולהיגמר?", צוטט ליצמן. "אנחנו חייבים לעשות הכול בשביל האחדות החרדית, כדי לשמור על המפלגה הזאת".

"מי שיפסיד אם ש"ס תתרסק היא כל היהדות החרדית", הוסיף. על פי הדיווח, ליצמן הבהיר כי כלל הפלגים החרדיים יכללו במהלך האחדות. "אלי ישי והפלג הירושלמי חייבים להיות בפנים".

גם ח"כ ישראל אייכלר מצדד בקידום היוזמה. "כל המפלגות במרכז ובשמאל רוצים לקעקע את יסודות הדת מהמדינה ולהוציא את החרדים מהלגיטימציה ציבורית. הסכנה הזאת מחייבת אותנו להתאחד, אחרת אנחנו לא יכולים להתקיים פה", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

"קודם כל שכולם ישוכנעו שאין דרך אחרת. למדנו בבחירות האחרונות, הפילוג גרמו להרס ולחורבן. ראשי המפלגות גפני וליצמן מוכנים לזה וגם דרעי מוכן רק שמפחדים שחלק ממצביעי ש"ס ילכו אז כאן זה בעיה. יש לנו 18 מנדטים מהכנסת הקודמת, הייתה נשירה גדולה ואולי האיחוד הזה יחזיר את כולם הביתה".

מנגד, מקורבי השר דרעי צוטטו בשיחה עם 'כאן' כמסתייגים מהיוזמה. "הבחירות לרשויות המקומיות הוכיחו כי ש״ס חזקה ביותר לאחר ש-272 אלף איש הצביעו ש"ס, זאת ללא המגזר הערבי ויישובים נוספים שבהם לא התמודדה רשימות מטעם ש"ס. עשרות רבות של נציגי ש"ס בכל רחבי הארץ מוכיחים כי המפלגה רק הולכת ומתחזקת וכך יהיה בבחירות לכנסת".