עינת קליש
עינת קלישצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזכ"ל חד"ש בחיפה וחבר מועצת העיר רג'א זעאתרה שמינויו כסגן ראש העיר טורפד בעקבות הסערה שקמה סביב התבטאויותיו התומכות בארגוני טרור, שוב חוזר לכותרות.

על פי הפרסום בעיתון "ישראל היום" הוא מונה לחבר בוועדת הביטחון של חיפה שדנה בין השאר בהיערכות למצבי חירום, במיקום תשתיות אזרחיות ואסטרטגיות בעיר ובהתגוננות מפני התקפת טילים על חיפה. בוועדה יושבים חברי מועצה ולצידם קציני משטרה בכירים.

רון קרמן, אביה של טל הי"ד שנרצחה בפיגוע טרור, והיה שותף למאבק במינוי של זעאתרה לתפקיד סגן ראש העיר ואף הגיע לצורך כך לישיבת מועצת העיר, אומר היום לערוץ 7 "אם זה לא היה עצוב הייתי צוחק, זה פשוט אבסורד וטיפשות של ראש העיר עינת קליש.

"מעבר לכך שהיא ככל הנראה לא בקיאה בפוליטיקה נדמה לי שהיא עושה את זה דווקא. היום אנחנו מבינים שעינת קליש נמצאת בקצה השמאלי של המפה, במהלך הבחירות היא שתקה והיום הרבה אנשים מצטערים שבחרו בה.

''אנחנו יודעים שגם את המינוי של זעאתרה לתפקיד סגן ראש העיר היא לא ביטלה למרות המחאה, והוא זה שהוציא את הערמונים מהאש והעביר את התפקיד למספר 2 בחד"ש".

קרמן קורא לחשוב פעם נוספת על המינוי הבעייתי, "אני קורא לראש העיר לבטל את המינוי של מזכ"ל חד"ש שתמך בטרור ובחיזבאללה, אדם כזה לא יכול לשבת באחת הועדות הרגישות בעיר. גם אם אין צורך בוועדה הזאת בסיווג בטחוני מדובר בחוסר אחריות. אנחנו המומים, זה פשוט הזוי ונראה מה אפשר לעשות".

מלשכתו של רג'א זעאתרה נמסר בתגובה: "אם מישהו חושב שיש מניעה חוקית שאהיה בוועדת הביטחון, הוא מוזמן לפנות ליועץ המשפטי לממשלה. אני אמשיך לשרת את תושבי חיפה הערבים והיהודים שבחרו בנו בבחירות דמוקרטיות". מלשכת ראש עיריית חיפה עינת קליש נמסר: ״אין תגובה״.