ריבלין באיחוד הצלה
ריבלין באיחוד הצלהצילום: מארק ניימן /לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (חמישי) במרכז הלוגיסטי של ארגון "איחוד הצלה" בבית שמש.

הנשיא שוחח עם מתנדבי הארגון, מכל חלקי החברה הישראלית, ושמע מהם אודות פעילותם. את הביקור ליווה מנכ"ל הארגון משה טייטלבוים.

ארגון "איחוד הצלה" נותן מענה רפואי ראשוני ומקצועי על מנת להציל חיים, פועל באופן עצמאי ובכפיפות ישירה למשרד הבריאות. הארגון מונה מעל 5000 מתנדבים; בשנת 2018 טיפל בכ-300,000 מקרי חירום רפואיים; היום מפעיל איחוד הצלה סניפים של מתנדבים בין השאר בארה"ב, ברזיל, באומן ובהודו.

"התלמוד מלמד אותנו שהצלת נפש אחת כמוה כהצלת עולם מלא. אתם מצילים חיי ילדים, אנשים ונשים, עשרים וארבע שעות ביממה, 365 ימים בשנה", אמר הנשיא בפתח דבריו והמשיך: "אתם קרויים איחוד הצלה. עוד לפני ההצלה- מגיע האיחוד. רק אצלכם אפשר לראות מתנחל מקרית ארבע, חילוני מתל אביב, חסיד סאטמר וערבי ממזרח ירושלים עובדים זה לצד זה, יחד, בשיתוף פעולה, והכול למען מטרה אחת - הצלת חיים".

הנשיא הודה למתנדבים על עמלם ואמר, "כמו שאר אזרחי ישראל, גם אני רואה את המתנדבים בדרכים, ברחובות, מוכנים לתת מענה בכל שעה ובכל רגע. אתם לגמרי חלק מהנוף שלנו, נוף ישראלי. בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, אני מודה לכם על המסירות וההקרבה שלכם ועל הטיפול המיטבי והמסור שאתם מעניקים לכל אדם באשר הוא".

בהמשך שוחח ריבלין עם מתנדבים מרחבי הארץ חרדים וחילונים, מוסלמים, נוצרים, ודרוזים. הנשיא שמע על סיפורי הצלה מרגשים במיוחד, מהמרכז הלוגיסטי המקצועי עמוס הציוד והמסודר למשעי ועבר בין כלי הרכב השונים אותם מחזיק הארגון.

מנכ"ל הארגון משה טייטלבוים הודה לנשיא על ביקורו ואמר: "איחוד הצלה מפעיל רשת מתנדבים להצלת חיים שכוללת 5,000 אנשי רפואה מכל גווני החברה הישראלית. יהודים, ערבים, דתיים וחילונים, כולם פועלים בהתנדבות להגיש עזרה ראשונה לחולים ופצועים ובכך מגשימים את חזון ארבעת השבטים של כבוד הנשיא. פעילותם להצלת חיים מגשרת על פערים ודעות ומביאה את כולם לעבוד יחד כתף אל כתף בחברות ורעות".