יובל מור יוסף הי"ד
יובל מור יוסף הי"דצילום: ללא קרדיט

מוטי מור יוסף, אביו של סמ"ר יובל מור יוסף הי"ד, קיבל ברגשות מעורבים את ההודעה השבוע על לכידת המחבל עאצם ברגותי שביצע את פיגוע הירי בטרמפיאדה בגבעת אסף, שבו נרצחו שני לוחמי צה''ל יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד.

מור יוסף אומר לערוץ 7 שהמחבל היה צריך להיות מחוסל כמו אחיו, "כשמג"ד נצח יהודה התקשר אליי והודיע שהוא נתפס הרגשתי הקלה מסוימת אבל היינו בטוחים שיחסלו אותו כמו שחיסלו את אחיו. זו משפחה של רוצחים עם עבר עשיר.

''לא מזמן הוא שוחרר מבית הסוהר אז מה יש עכשיו לחקור אותו?", שואל האב השכול, ''היו צריכים לגרש את המשפחה הזאת מהארץ והפיגוע בעפרה והפיגוע של הבן שלי היו נמנעים, חבל שהשאירו אותו בחיים".

"אני מתאר לעצמי שיהיה משפט, אין לי שום עניין לראות את הפרצוף שלו, אם אני רואה אותו אני תוקע לו סכין בגב. לצערי הבן שלי לא פה והוא חי. הוא קיבל עד עכשיו חצי מיליון שקל מהרשות, מהכספים שראש הממשלה מעביר להם, החיים שלו הולכים להיות הרבה יותר טובים וכל זה רק מעודד את המשך טרור".

מור יוסף תוהה מדוע ההבטחה להרוס את בית המחבל לא בוצעה, "ראש הממשלה אמר מיד אחרי הפיגוע שתוך 48 שעות יהרסו את ביתו וזה לא נעשה, הכול דיבורים. אנחנו נילחם בממשלה ונקים קול צעקה, אני קורא לכולם להתעורר ולצאת לרחובות.

"כדי למגר את הטרור צריכים לגרש את כל משפחות המחבלים והסייענים, להרוס את הכפר שלהם ולהקים שם בתים ליהודים. זה כפר של טרור, הם סייעו לו להשיג נשק ואת הרכב עם לוחית זהות ישראלית שבלעדיהם הביצוע לא היה יוצא אל הפועל".

האב השכול מעריך כי הפיגוע הבא הוא רק עניין של זמן, "גם אני ישבתי עד היום בצד, ראיתי חדשות וכאבתי את מי שנרצח, אבל לא באתי להפגנות וזו הייתה טעות, הנה עכשיו אני בתוך זה. כולי תפילה שאף אחד לא יפגע אבל כולנו נמצאים על הכוונת, כל אם בישראל צריכה להתחיל לדאוג. אנחנו צריכים להפגין מול ראש הממשלה, להקים קול זעקה שהממשלה תחוקק חוקים של עונש מוות למחבלים, של גירוש משפחות והרס בתים, רק כך נמגר את הטרור.

''לצערי המדינה שלנו מדינה הזויה ואין שום הרתעה כיום. הנחמה היחידה שלי היא שהמחבל כרגע לא יכול לפגוע באף אחד, אבל לנו זה כבר לא ישנה, המשפחה שלנו מתה".