מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: דוברות

ח"כ מוטי יוגב ערך הערב (חמישי) כנס עם פעילי מפלגת הבית היהודי, וקרא למרכז המפלגה לדחות את הצעת הוועדה המייעצת להקים ועדה שתקבע מיהו יו"ר המפלגה.

בפתח דבריו אמר יוגב כי הוא משכנע שמנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, פועל מתוך רצון להציל את ''הבית היהודי''.

"ההחלטה שלו על הצבעה חשאית בוועדת המרכז הקרובה היא טובה. אני מקווה שרשימת חברי המרכז גם תתעדכן בהקדם. אלו צעדים בכיוון הנכון, אך הם הגיעו רק בעקבות לחץ מצד חלק מהיושבים כאן''.

יוגב חזר על דרישתו לקיים פריימריז לקביעת זהותו של יו"ר המפלגה, ''איך ייתכן שלמרצ, לעבודה, לליכוד, יש זמן להתארגן לפריימריז, כשלשתי המפלגות הגדולות יש כמות מתפקדים גדולה בהרבה – ולנו אין? המשבר אליו הכניסו אותנו בנט ושקד מחייב אותנו לא להתפשר בנקודה הזאת: את משבר האמון הזה נפתור רק בדרך של שיתוף ושקיפות.

"אני שומע משבר אמון מעשרות אנשים. אמירה לפיה אם יוחלט לבטל את הפריימריז, הם יבטלו את ההתפקדות שלהם ולא יצביעו לבית היהודי. אם נשלול את המנדט מהמתפקדים – הם ישללו מנדט מאיתנו בקלפי.

"אני אומר את הדברים האלו כי אני שומע כל מיני הצעות ביניים, שאומרות 'נאשר את יושב הראש המוצע של הוועדה המסדרת במרכז'. אני יודע שאנחנו בשעת חירום, אבל צריך לזכור שיש גם מחר. ובמחר הזה, יש מתפקדים שלא יהיו איתנו.

''לפני שש שנים, כשמשהו חדש התחיל, היינו עם 70 אלף מתפקדים ועם 12 מנדטים. עברו שנתיים, צנחנו ל-30 אלף ול-8 מנדטים. אם נמשיך בדרך הנוכחית, עלולים להיפרד מאיתנו עוד מתפקדים שיאבדו את אמונם בנו. אי אפשר לירוק בפני מנדט שאמור להיות מונח בכיס שלנו, בטח לא כשאנחנו על סף אחוז החסימה''.

ח''כ יוגב הסביר מדוע הסיר את מועמדותו לתפקיד יושב-הראש של המפלגה, ''ארוץ למקום גבוה ברשימה מתוך מטרה לייצב את המערכת ולסייע בשיקומה של הציונות הדתית.

''ויתרתי על המירוץ לראשות בשל העובדה כי זו לא העת להתעסקות בשאיפות פוליטיות אישיות. אני פונה אליכם מתוך כוונה חד משמעית בעת החירום הזו: זה הזמן להציל את הבית היהודי מנסיגה משמעותית מאמון השטח בנו, ואני חושב שאני חי את השטח. בשביל זה בדיוק התכנסנו כאן הערב.

''זו גם לא העת לעסוק בפרסונות גדולות. שוחחתי במהלך עשרת הימים האחרונים עם שורה של אנשים ראויים, מדרגה ראשונה, בניסיון להביא אותם לשים כתף מתחת לאלונקה ולהתייצב איתנו באתגר הזה. אמרתי לכל אחד ואחד מהם, אני לא הקדוש ברוך הוא, אני לא מעמיד כוכבים ברקיע כרצוני, אם הם יקחו על עצמם את האתגר, הם יידרשו לאמון הציבור, לפחות באישור החלטת חברי המרכז. חלק מהאנשים מגיעים מהעולם הרבני, חלק מגיעים עם רקע צבאי וחלק מעולם העשייה החברתית.

''כולם, מבחינתי, יצטרכו להציע את מועמדותם בפני הציבור. אני מבין שעבור חלק מהאנשים תהיה זו פחיתות כבוד להעלות קמפיין, אבל יו"ר הבית היהודי מוכרח להיבחר אך ורק על ידי הציבור ולהיות מחויב לו, לא מחויבות מצומצמת לחברי הוועדה המסדרת.

לטענת יוגב, ''ההליכים שמוצעים כיום, לפיהם יו"ר הרשימה ייבחר בוועדה מסדרת, יוכלו אולי להבטיח את מועמדותו של 'כוכב' כלשהו, אך גם לפגוע קשות באמון רחב וגדול של בוחרים – שאסור לפגוע בו.

''אני סבור, חברים יקרים, שאסור לתת יד לוועדה מסדרת שתחליט עבורנו על יושב ראש המפלגה או מי מנבחריה. נקיים פריימריז פתוחים –ניתן לעשות זאת גם זריז וגם כלכלי, בפריימריז הפתוחים ייבחרו יו"ר המפלגה ונבחריה.

''בפריימריז הפתוחים שינוהלו ברחבי הארץ יוכל להשתתף כל מי שהתפקד למפלגה וחבר בה. כך נשיג מחדש אמון ציבורי רחב ומגוון, שיביא גם למחויבות השותפים ולבחירתם בנבחרת הבית היהודי בבחירות הכלליות לכנסת.

''רק בדרך של שיתוף הציבור ובשקיפות, נזכה גם בעזרת ה' להשיב אמון רחב ולבנות מחדש בית יהודי גדול ורחב. מפלגה שנבחריה הם שליחים נבחרים ומחויבים לציבור הציוני-דתי ולכלל ישראל, שותפים בכנסת ישראל ובממשלת ישראל, בהנהגת העם ומדינת ישראל. אשמח לשמוע מה אתם חושבים, אנחנו נשמע ונשקול יחד אתכם איך ניתן לשמר את מפלגתנו", הוסיף ח"כ יוגב.