משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלוןצילום: רויטרס

באירוע "שבתרבות" בתיאטרון "הבימה" בתל אביב התארח יו"ר מפלגת תל"ם, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שהצהיר כי מטרתו היא לייצר חיבורים שיובילו להחלפת הממשלה.

"המטרה שלי היא לייצר גוש שיחליף את השלטון ויחזיר את מדינת ישראל למסילה. את האגו שלי אני משאיר מחוץ לחדר", אמר יעלון בריאיון לעיתונאי בן כספית.

"אני מדבר עם כל מיני גורמים כדי לייצר גוש ומאמין שצריך לצרף יותר משתי מפלגות יחד ולדבוק בסדר עדיפויות של מה שחשוב. אני מאמין שהאיום הפנימי הוא הדבר הכי חשוב כרגע לעתיד המדינה", הוסיף יעלון והדגיש כי הוא לא יישב בממשלה בראשות נתניהו - אם תוקם כזו לאחר הבחירות.

על הטרור היהודי והשב״כ "שרים בממשלה לא נותנים גיבוי לשב"כ בהתמודדותו עם טרור יהודי, ובכך פוגעים ביכולתו להתמודד עם טרור פלסטיני. כשנתניהו ואנשיו תוקפים את ראש השב״כ, המפכ״ל, הפרקליטות ובית המשפט - שלטון החוק והממלכתיות בסכנה"

״העובדה שיש יותר טרור פלסטיני, לא מצדיקה פיגוע אחד יהודי! פיגוע יהודי משמיט את הקרקע המוסרית שלנו ודווקא מי שרוצה התיישבות ביהודה ושומרון צריך להבין שזה מזיק לו. יהודים לא עושים דבר כזה, אנחנו עם למוד סבל. צריך לנצח ולהישאר בני אדם״.

על הרמטכ״ל, רא״ל גדי אייזנקוט "היה רמטכ"ל מצוין. אני מכיר אותו עוד מהיותו קצין בכיר בגולני ולמדתי להעריך את עמוד השדרה שלו. אני אוהב אנשים כאלה, הוא גדל נכון בתפקידיו והגיע בשל לתפקיד הרמטכ״ל. כשר ביטחון הצעתי אותו כמועמד לרמטכלות אבל ראש הממשלה מעדיף יסמנים. הוא שקול מאוד, אחראי, בעל עמוד שדרה מוסרי. יודע מה הוא רוצה ומבין שצריך לנצח, אבל גם להישאר בני אדם".